Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

IBM wyprzedza Microsoft pod względem wartości rynkowej

30-09-2011, 14:55

Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w 1996 roku, jednak to wciąż nie IBM ani Microsoft jest firmą technologiczną numer jeden pod względem giełdowej wartości.

robot sprzątający

reklama


Jak zauważył Bloomberg, rynek docenił przemiany, jakie zaszły w IBM, w tym odejście od sektora komputerów osobistych. Jednocześnie giełdowa wartość Microsoftu w ostatnim czasie spadała.

Czytaj także: Microsoft walczy z bałaganem w Marketplace

Sonda
IBM utrzyma się na drugiej pozycji w sektorze technologicznym?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Wartość rynkowa IBM wynosiła w czwartek 214 miliardów dolarów, natomiast Microsoftu 213,2 miliardy dolarów. Ostatni raz taka sytuacja miała miejsce w 1996 roku, a gigant z Redmond spadł tym samym na trzecie miejsce w rankingu firm najbardziej wartościowych według wyceny giełdowej. Pierwsza pozycja wciąż należy do Apple'a.

IBM pozbyło się swojego działu PC już sześć lat temu, by skupić się na oprogramowaniu i usługach przeznaczonych dla firm. Microsoft w tym czasie rozwijał się przede wszystkim w sektorze reklamowym oraz gier, jednak największa część jego zysków wciąż pochodzi ze sprzedaży Windowsa i pakietu biurowego Office.

Jak powiedział Ted Schadler, analityk z Forrester Research: IBM wzbiło się ponad technologię. Jako pierwsi dostrzegli, że komputery są czymś zdecydowanie większym, niż te pudełka stojące na naszych biurkach. Według danych Bloomberga akcje IBM wzrosły w tym roku o 22% podczas gdy Microsoftu spadły o 8,8%. Jak informowaliśmy niedawno, łączne przychody giganta z Redmond w kolejnym roku fiskalnym mają według analityków osiągnąć około 75 miliardów dolarów.

Czytaj także: Microsoft zarobi 444 mln dol. na Androidzie w rok


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Bloomberg