Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

HTC w tarapatach. Tańsze smartfony jednak nie zniszczą marki?

05-02-2013, 16:39

HTC podejmowało wiele prób odbicia się od dna, które jak na razie przynosiły mierne efekty. Choć spółka wciąż zarabia, jej perspektywy nie są najlepsze...

robot sprzątający

reklama


Tajwańskiemu producentowi smartfonów nie wiedzie się najlepiej, a zapewnienia szefów firmy o rychłej poprawie wyników powtarzane są już od wielu miesięcy. Niestety raporty finansowe wskazują na coś zupełnie innego.

HTC 8X

HTC 8X z Windows Phone

Początek roku - kolejne spadki

Według danych, które podaje agencja Reuters, również pierwsze trzy miesiące 2013 roku będą oznaczać dla HTC spadki. Koncern ma odnotować kwartał do kwartału przychody mniejsze aż o 17% (od 1,69 do 2,03 miliarda dolarów). Na nic więc zapowiedzi, gdy twarde liczby wskazują na coraz gorszą kondycję spółki.

W połowie ubiegłego roku wydawało się, że HTC rzeczywiście ma strategię, która może odwrócić los firmy. Zwiększamy nacisk na wykorzystywanie lepszych materiałów, by tworzyć trwalsze produkty klasy premium - mówił wtedy dyrektor generalny HTC Peter Chou. Stwierdził również, że dalsza produkcja tańszych smartfonów mogłaby "zniszczyć markę". Z rynku miały więc zniknąć mniej zaawansowane urządzenia, a całe skupienie Tajwańczyków spoczęło na serii One.

Teraz już wiemy, że najbardziej zaawansowane urządzenia HTC - choć rzeczywiście spotkały się z pozytywnym odbiorem - nie miały szans w starciu z machinami marketingowymi Samsunga i firmy Apple. Koncern postawił wszystko na to, by wdrapać się do światowej czołówki firm oferujących najbardziej pożądane smartfony, jednak patrząc na wyniki finansowe można powiedzieć jedno: nie udało się.

Chiny i powrót do tanich smartfonów

Sonda
HTC zdoła wyjść z kryzysu?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

W perspektywie pogarszających się wyników HTC coraz częściej spogląda na tańsze urządzenia. Najprawdopodobniej tajwańskie smartfony tego typu trafią na rynek w Chinach - wciąż bardzo chłonny i nie zdominowany przez Apple'a.

HTC w najbliższym czasie wykona również drugą próbę zainteresowania użytkowników swoimi najdroższymi urządzeniami (pozwalającymi na ustalanie wyższych marż). Niedługo na rynek zawita flagowiec M7, a później kolejne urządzenia z tej serii. Czy HTC rzeczywiście wyciągnęło wnioski z miernych wyników serii One?


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BGR, Reuters