Niemal tysiąc postów z hashtagiem #SocialMediaShow i ponad 560 tys. jego wyświetleń na Twitterze, blisko 800 zapisanych uczestników i 18 prelegentów - to wyniki tegorocznego, trwającego aż 5 dni Social Media Show, którego organizatorem jest Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Choć zdawać by się mogło, że o social mediach wiemy już wystarczająco dużo, by zacząć prowadzić biznes, tegoroczne wydarzenie poświęcone tym zagadnieniom, podobnie jak w ubiegłym roku, cieszyło się sporą popularnością. Social Media Show przyciągnął nie tylko ciekawymi wystąpieniami ekspertów i praktyków branży social media, ale i nową formułą, dzięki której ostatni dzień wydarzenia poświęcono zagadnieniom związanym z edukacją, komunikacją i socjologią.
fot. Michał Skotarczak
Podczas czterech pierwszych dni uczestnicy mieli okazję wysłuchać wielu cennych rad ekspertów. Wynika z nich, że małe biznesy powinny budować swoją markę głównie w oparciu o zasięg, jaki daje Facebook. Według Michała Góreckiego z Koszulkowo.com w komunikacji warto wykorzystać Real Time Marketing i odpowiedni moment, by w kreatywny sposób nawiązać do ogólnie znanego zdarzenia. Z kolei Kamil Mirowski z Agencji Społem wskazywał, że w komunikacji ważny jest przede wszystkim użytkownik, o którego warto dbać i z którym warto rozmawiać. Nad komunikacją w social mediach zastanawiała się również Marta Bednarska z Instytutu Kultury Miejskiej, która zwróciła uwagę, że dziś odbywa się ona przede wszystkim w kanałach społecznościowych, gdzie mamy szansę edytować, a tym samym retuszować wygłaszane treści.
Z kolei Mariusz Pełechaty z Lemon Sky JWT, Andrzej Jaszczyszyn z Radia ESKA i Aleksander Szulc pokazali uczestnikom Social Media Show, jak tradycyjne media radzą w nowej sytuacji, przekonując, że warto połączyć obie kategorie. O tym, jak radzić sobie z krytyką w social mediach, opowiedziała Monika Czaplicka z Wobuzz. Monika wskazała kilka sprawdzonych sposobów na to, jak nie dać się krytyce, dodając, że to dzięki hejterom zyskujemy rozgłos. O sławie, ale w kontekście fanpage’a, którego fani wyznają filozofię bycia szczęśliwym we własnym domu, mówił Paweł Bielecki z Social Hunters. Nie zabrakło również prognoz związanych z tegorocznymi trendami w social mediach, które przedstawił Bartosz Baziński z SentiOne.
fot. Michał Młynarczyk
Ciekawym wprowadzeniem do ostatniego dnia Social Media Show – panelu dyskusyjnego – było czwartkowe wystąpienie Pawła Lipca z VML, który zapoznał uczestników spotkania z młodym pokoleniem digital influencerów. Nad ich obecnością i rolą w social mediach zastanawiali się piątkowi paneliści: Piotr Bucki, Jacek Kotarbiński, Joanna Kurkowska, Krzysztof Stachura, Przemysław Staroń, Katarzyna Korzeniewska oraz przedstawiciel Generacji Z, Daniel Bagiński.
– W tym roku udało nam się poszerzyć dotychczasową formułę Social Media Show o panel dyskusyjny łączący tematy związane z social media, jak i poruszane na organizowanych przez STARTER spotkaniach EDU Inspiracje. Nowa jakość przyniosła niezwykle ciekawe wnioski. Według uczestników dyskusji nowe pokolenie, choć potrafi już samo zarabiać poprzez social media, wciąż potrzebuje wsparcia, a obie generacje, zarówno przedstawiciele świata starszych, jak i młodszych, powinni się wzajemnie edukować. Mam nadzieję, że będziemy mogli powrócić do tych wniosków również podczas trzeciej edycji Social Media Show – mówi Kinga Kuczyńska z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.
fot. Michał Młynarczyk
Więcej informacji na temat tegorocznych wystąpień dostępnych jest na stronie: sms.inkubatorstarter.pl oraz w kanałach Facebook i Twitter.
Social Media Show (23-27.02.2015) to odbywające się podczas światowego Social Media Week jedno z najciekawszych wydarzeń poświęconych branży Social Media. Organizatorem przedsięwzięcia jest Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*