Ruszył pilotażowy program obsługi poczty pod domeną klienta, ale na serwerach Google. Nową usługę testują studenci z San Jose City College, a Google zaprasza wszystkie szkoły, przedsiębiorstwa i organizacje do wzięcia udziału w testach.
reklama
Zasada działania jest prosta. Instytucja posiadająca własną domenę zleca koncernowi Google opiekę nad pocztą. Google za darmo udostępnia swoją przestrzeń serwerową na konta e-mail i podpina domenę instytucji tak, by pracownikom można było przydzielić adresy firmowe.
Każdy z pracowników instytucji biorącej udział w programie otrzymuje dostęp do usługi GMail (skrzynka o pojemności 2GB, możliwość obsługi konta przez WWW). Dodatkowo, administratorzy dostają dostęp do tzw. panelu kontrolnego, dzięki któremu mogą zarządzać kontami pracowników, tworzyć aliasy i listy mailingowe.
Zalety dla firm? Oczywiste: zero specjalnego sprzętu oraz personelu przeznaczonego do konfiguracji i opieki nad korespondencją elektroniczną, a przez to mniejsze wydatki na dział IT.
Wady? I to jakie! Cała korespondencja firmowa, w tym poufne dane, kontrakty i umowy są składowane na serwerach Google...
Jeśli więc firma uważa, że nie ma nic do ukrycia i nic się nie stanie, gdy np. korespondencja zostanie przejęta przez konkurencję - usługa "Google for your domain" wydaje się być idealną.
Prawda jest jednak taka, że większość przedsiębiorstw zapewne zastanowi się dwa razy, długo rozmyślając nad tym, dlaczego Google nagle bawi się w dobrego wujka, który z chęcią weźmie na siebie wszelkie kłopoty, a przede wszystkie tony cennych informacji i poufnych danych...
Pęd Google do składowania i indeksowania wszystkich danych wszechświata jest niesamowicie dynamiczny. Jeśli nawet wierzyć firmie, że robi to z troski o użytkownika i bez niecnych zamiarów, to nie można wykluczyć, że kiedyś - choćby nawet przez najmniejszy przypadek - jakaś niepowołana osoba otrzyma na chwilę dostęp do tego największego na świecie skarbca danych. A wtedy...
W GMailu już teraz możesz obsługiwać swoje domeny, nawet jeśli nie bierzesz udziału w programie "Google for your domains".
Wszystko co musisz zrobić, to w ustawieniach konta wybrać język English US, a następnie kliknąć na zakładkę Accounts i dodać swoją skrzynkę o dowolnym adresie.
Google wyśle na nią e-mail, który zawierać będzie kod aktywujący. Po pomyślnej procedurze aktywacji, tworząc nową wiadomość w GMailu będziesz mógł wybrać adres e-mail, z którego chcesz aby list został wysłany.
Dodatkowo na nowo dodanym adresie e-mail można ustawić przekierowanie przychodzących wiadomości do skrzynki GMail. Dzięki temu zobaczysz w GMailu odpowiedzi tych, którzy odpiszą na wiadomości wysłane z nowo dodanego adresu.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*