Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Google TV - filmy z internetu i reklamy Google w telewizorze (wideo)

21-05-2010, 08:28

Google TV to usługa, która do kanałów w telewizorze użytkownika doda filmy pobierane z sieci. Ma się ona pojawić jeszcze w tym roku - zapowiedziano wczoraj na konferencji Google I/O. Usługa oznacza coś więcej niż internet w telewizorze. To również początek... reklam Google w telewizji.

Od dłuższego czasu oczekuje się, że pewne internetowe technologie zagoszczą na stałe w telewizorach. O ekspansji na ekrany tych urządzeń od dawna mówi Microsoft, a teraz wiemy, w jaki sposób telewizory chce zdobyć Google.

Wczoraj na konferencji Google I/O przedstawiono usługę Google TV, która po prostu udostępni wideo z sieci w telewizorze. Będzie można z niej korzystać dzięki specjalnym telewizorom, odtwarzaczom albo urządzeniom set-top box. Usługa będzie bazowała na oprogramowaniu Android (prawdopodobnie 2.2) oraz przeglądarce Chrome.

>>> Czytaj: H.264 zagrożony przez Google, Mozillę i Operę?

Dzięki Google TV użytkownik będzie miał dostęp do paska wyszukiwania, do którego będzie mógł wpisać np. tytuł programu lub inne słowa kluczowe. Na ekranie telewizora pojawi się lista interesujących programów/filmów z różnych źródeł. Będzie ona obejmowała zarówno treści przewidziane w programach stacji telewizyjnych, jak i treści z serwisów internetowych (YouTube i in.) lub dostępnych usług VoD.

Przykładowo po wpisaniu frazy "nba koszykówka" użytkownik dowie się, kiedy emitowane są mecze na poszczególnych kanałach, dostanie linki do filmów z YouTube i informacji z NBA.com.

Znalezione treści będzie można dodać do "zakładek", aby potem szybko do nich powrócić. Google TV może też udostępniać inne usługi internetowe, np. przeglądanie zdjęć z serwisu Picasa. Google opublikowała już wskazówki dla deweloperów dotyczące tworzenia usług dla Google TV.

>>> Czytaj: Google robi (już drugi) sklep z aplikacjami

Nowa usługa będzie wspierać Flasha. Dzięki partnerstwu z Sony i Logitech Google TV trafi do różnych urządzeń. Pierwsze takie urządzenia mogą pojawić się na rynku jesienią i będą najpierw dostępne w sklepach BestBuy w USA. Na stronie Google TV można podać swój adres e-mail, aby być informowanym o nowościach.

Nowa usługa może być czymś więcej niż zagrożeniem dla Boxee Box, TiVo itp. Google planuje, aby możliwe było np. wyszukanie programu telewizyjnego na smartfonie z Androidem i przesłanie informacji o nim do telewizora. Możliwe, że Google TV będzie dla Google początkiem tego, co Microsoft już nazywa "strategią trzech ekranów".

Poza tym chodzi o reklamę. Business Insider zauważa, że np. Hulu może blokować Google TV, dopóki nie będzie rozsądnego porozumienia pomiędzy firmami w sprawie udziałów w zyskach z reklam. Właścicielami Hulu są przecież nadawcy telewizyjni, a oni wcale nie chcą, aby telewidzowie wzmacniali reklamowy potencjał YouTube.

To spostrzeżenie uświadamia, że w Google TV chodzi o coś więcej niż internet w telewizorze. Chodzi o reklamę internetowo-telewizyjną, którą już niebawem będzie oferować Google.

Poniżej film prezentujący nową usługę:


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Google