Niechcianego e-maila łatwo zignorować, jednak nadchodząca rozmowa telefoniczna, która jest wykonywana przez automat, może już mocno irytować. Jak Google może rozwiązać ten problem?
reklama
Federalna Komisja Handlu ogłosiła ostatnio zwycięzców konkursu Robocall Challenge, którego uczestnicy mieli się rozprawić z wykonywanymi przez automaty połączeniami. Nadesłano ponad 800 projektów, jednak to rozwiązanie przygotowane przez pracowników firmy Google okazało się najlepsze.
Spamowe połączenia są coraz częstsze (fot. thenestor)
Zwycięstwo wyszukiwarkowego giganta właściwie nie powinno dziwić, bo koncern na co dzień musi się mierzyć z filtrowaniem wiadomości e-mail wysyłanych do milionów użytkowników. Okazuje się, że stworzenie analogicznego rozwiązania jest możliwe również w przypadku połączeń telefonicznych.
Inżynierowie Google'a przygotowali system, który pozwala użytkownikom na zgłaszanie spamowych numerów telefonów do bazy online. Dodatkowo istnieje również możliwość przekierowywania połączeń do innego numeru, który sprawdzałby, czy mamy do czynienia ze spamem, a następnie "przepuszczał" lub rozłączał rozmowę. Przy okazji rejestrowana byłaby również głośność rozmowy oraz częstotliwość wykonywanych połączeń.
Niestety na razie nie ma pewności co do tego, że rozwiązanie opracowane przez pracowników Google'a zostanie wdrożone na szeroką skalę. Zwycięzcy zapewniają mimo wszystko, że nagroda w wysokości 25 tysięcy dolarów przeznaczona będzie właśnie na dalszy rozwój projektu. Biorąc pod uwagę, że każdego miesiąca FTC rejestruje ponad 200 tysięcy skarg na spamowe połączenia, bez wątpienia usługa byłaby bardzo popularna - także w Polsce.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|