Tradycyjnie w ostatni czwartek miesiąca zachodniopomorska branża internetowa wzięła udział w inspirującym spotkaniu Netcamp. Co 2 miesiące lokalni przedsiębiorcy i specjaliści IT dyskutują tam na temat e-commerce, startupów, nowych technologii i możliwości wykorzystania ich w biznesie. Tym razem uczestnicy spotkania mogli poznać, czym tak naprawdę jest wearable tech.
reklama
Zainteresowanych tematem było bardzo wielu, przestrzeń Hormon Cafe wypełniło ponad 140 osób. Celem Netcampa jest networking, dlatego każdy uczestnik dostał specjalny identyfikator, na którym poza imieniem i firmą mógł przykleić 3 symbole, które określały jego kompetencje i ułatwiały znalezienie wspólnych tematów do dyskusji.
Pierwszym z prelegentów był Jacek Kmiecik z firmy Jeppesen, który mówił o rewolucji w tworzeniu aplikacji mobilnych na przykładzie Google Glass. Wzbudziły one żywe zainteresowanie wśród obecnych – nie było na sali nikogo, kto nie chciałby je przetestować. W związku z bliskim pojawieniem się Google Glass w sprzedaży detalicznej twórcy oprogramowania na platformy mobilne stają przed nowymi wyzwaniami. Pojawia się konieczność odpowiedniego projektowania interfejsów i znalezienia wygodnego i łatwego sposobu interakcji z urządzeniem. Jacek opowiadał o kwestiach z tym związanych, prezentując przy okazji ciekawe możliwości tego urządzenia.
Kolejnym było wystąpienie Daniela Sokołowskiego z firmy REC Global na temat samochodów przyszłości. Według niego, wyzwaniem XXI wieku będzie komunikacja użytkownika z autem, która to stanie się komunikacją nowej generacji. Daniel opowiadał również o innowacji w motoryzacji, jaką jest HMI, czyli Human Machine Interface. Określenie to dotyczy szeregu technologii, które definiują sposób komunikacji pomiędzy autami a kierowcami. W przyszłości komunikacja polegać będzie na kierowaniu gestem, głosem lub na wyświetlaniu informacji na przedniej szybie auta.
Ostatnim prelegentem był Paweł Surgiel z VIZAO. Wprowadził on nas głębiej w temat wearable computing, mówiąc o przełomie technologicznym, który zatrze granicę między człowiekiem a maszyną. Inteligentne zegarki, okulary czy smartfony kontrolujące naszą aktywność staną się codziennością. Paweł zauważył, że warto pomyśleć o tym, szukając inspiracji do własnego biznesu.
Jak na każdym Netcampie, po wystąpieniach przyszedł czas na networking i integracje uczestników oraz dyskusje przy stolikach tematycznych, gdzie można było sprawdzić, jak działa Google Glass i porozmawiać z prelegentami. Głównym sponsorem spotkania Netcamp była firma REC Global, a mecenasem – Miasto Szczecin. Wkrótce zostaną opublikowane nagrania prezentacji na kanale YouTube, gdzie znajdują się też materiały z poprzednich wydarzeń. Zapraszamy na kolejnego Netcampa już we wrześniu! Więcej informacji na www.netcamp.pl.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|