Google podjął decyzję o wycofaniu cookies stron trzecich. Ta zmiana, będąca częścią inicjatywy Privacy Sandbox, ma na celu stworzenie nowego modelu równowagi między prywatnością użytkowników a funkcjonalnościami sieci. Co to oznacza dla przeciętnego użytkownika i jak może zmienić się oblicze cyfrowej reklamy?
reklama
Cookies trzeciej strony są kamieniem węgielnym cyfrowych reklam, pozwalającym na śledzenie zachowań użytkowników. Wycofanie ich może znacząco wpłynąć na sposób prowadzenia i transparentność kampanii reklamowych oraz poprawić ochronę prywatności.
Użytkownicy zyskają większą kontrolę nad swoimi danymi i sposobem ich wykorzystywania. Może to ograniczyć ilość niechcianych reklam i zwiększyć bezpieczeństwo danych.
Reklamodawcy będą musieli dostosować się do nowych rozwiązań, takich jak API Privacy Sandbox od Google. Natomiast reklama może stać się bardziej ukierunkowana na zainteresowania, a nie na śledzenie zachowań.
- Pomimo wysiłków Google pamiętajmy o tym, że dedykowane oprogramowanie antywirusowe zdecydowanie skuteczniej zapewni prywatność użytkowników. VPN z modułami blokującymi reklamy i zapobiegającymi śledzeniu oferuje solidniejsze i godne zaufania rozwiązanie dla użytkowników dbających o prywatność i bezpieczeństwo w Internecie” – mówi Arkadiusz Kraszewski z firmy Marken Systemy Antywirusowe.
Obraz: DALL-E
Treść w oparciu o materiał prasowy Marken Systemy Antywirusowe
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Chorwacja na każdą porę roku: od smart city po magiczny Sylwester w zamierzchłej przeszłości
|
|
|
|
|
|