Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Polski Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych, Michał Serzycki, powiększył liczbę Polaków zasiadających we władzach unijnych instytucji. Od 15 lutego 2010 r. jest wiceprzewodniczącym Grupy Roboczej Art. 29 - niezależnego organu doradczego Komisji Europejskiej w zakresie ochrony danych osobowych i prywatności.

Wyboru dokonano na posiedzeniu Grupy Roboczej Art. 29, które odbyło się 15-16 lutego 2010 r. w Brukseli. Zdobycie poparcia umożliwiającego ubieganie się o stanowisko wiceprzewodniczącego to duży sukces - podkreśla w komunikacie prasowym Małgorzata Kałużyńska-Jasak, rzecznik GIODO, przypominając jednocześnie, że w skład Grupy Roboczej wchodzą: po jednym przedstawicielu z każdego państwa członkowskiego UE, Europejski Inspektor Ochrony Danych Osobowych oraz przedstawiciel Komisji Europejskiej.

Ponieważ Grupa Robocza powołana została na mocy art. 29 Dyrektywy 95/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych, w skrócie nazywana jest Grupa Roboczą Art. 29. Do najważniejszych spraw, którymi w ostatnim okresie zajmował się ten organ, należą:

  • przetwarzanie danych osobowych przez portale społecznościowe,
  • wykorzystywanie przez wyszukiwarki cyfrowych śladów, jakie pozostawiają ich użytkownicy,
  • ochrona danych osobowych dzieci,
  • wykorzystywanie informacji zawartych w europejskim systemie informacji dotyczących pasażerów (tzw. PNR) do celów egzekwowania prawa,
  • przekazywanie informacji bankowych gromadzonych w systemie SWIFT do USA,
  • ochrona danych osobowych związanych z identyfikacją za pomocą fal radiowych (RFID).

 >> Zobacz także: Twoje dane w sieci - GIODO odpowiada na pytania (wideo)


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: GIODO