Gdzie surfują polscy internauci?
Firma Gemius postanowiła sprawdzić jaka tematyka stron internetowych najbardziej interesuje polskich internautów. Wnioski płynące z raportu "Zainteresowania polskich internautów 2006", mogą być cenna wskazówką dla reklamodawców.
Serwisy i witryny internetowe dla potrzeb badania podzielono na dwanaście kategorii tematycznych. Okazuje się, że najczęściej odwiedzanymi serwisami, są te zgrupowane w kategorii Kultura i rozrywka. W marcu w pierwszej trójce kategorii tematycznych o największym zasięgu znalazły się również Nowe technologie oraz Informacje.
Witryny z kategorii Kultura i rozrywka nie tylko przyciągnęły największą liczbę użytkowników, ale także na nich spędzano najwięcej czasu oraz dokonano największej liczby odsłon.
Znacznie większa, niż chociażby kilka lat temu, aktywność kobiet w sieci sprzyja rozwojowi serwisów tematycznych odpowiadających ich potrzebom. Witrynami najczęściej odwiedzanymi przez tę ładniejszą część użytkowników są te zgrupowane w kategoriach: Styl życia, Praca oraz Edukacja.
Internet daje możliwość dotarcia do grupy szczególnie atrakcyjnej z punktu widzenia reklamodawców, tj. osób z wysokimi dochodami (powyżej 3 tys. netto). Według raportu, szczególnie popularna w tej grupie jest kategoria Budownictwo i nieruchomości. Zamożni internauci chętnie odwiedzają także witryny zgrupowane w kategoriach Biznes, finanse, prawo, Turystyka, Sport, Motoryzacja oraz Informacje. Najmniejszą popularnością w tej grupie cieszą się natomiast blogi i czaty.
Ponadto z raportu dowiadujemy sie, że liczba internautów w Polsce systematycznie wzrasta. W marcu br. z internetu korzystało 12,2 mln osób, czyli ponad 28 proc. więcej niż rok temu. Polscy internauci to najczęściej osoby dobrze wykształcone. Trzecia ich część deklaruje wykształcenie wyższe, niepełne wyższe lub licencjat. Są to też osoby młode - 46,44% ma mniej niż 25 lat.
W porównaniu do roku ubiegłego, internauci spędzają w sieci więcej czasu, są także o wiele bardziej aktywni.