Facebook wprowadził do Messengera funkcję przesyłania pieniędzy. Oczywiście są inne firmy z podobnymi usługami, ale Facebook ma wyjątkowy zasięg oraz duże możliwości w dalszym rozwoju usług.
reklama
Już w październiku ubiegłego roku pojawiły się informacje o tym, że Facebook może udostępnić funkcję przesyłania pieniędzy pomiędzy swoimi użytkownikami. Teraz plotki się sprawdziły. Facebook wprowadza funkcję przesyłania pieniędzy przez Messengera. Będzie ona wprowadzana stopniowo, najpierw dla użytkowników z USA.
Wysłanie pieniędzy wymaga skorzystania ze specjalnej ikonki dolara, wpisania kwoty i potwierdzenia płatności przyciskiem "Pay". Oczywiście trzeba dodać informacje o swojej karcie. Przesyłanie pieniędzy ma następować natychmiastowo i jest darmowe.
Podobną usługę już wcześniej przedstawił Snapchat. Zauważmy jednak, że Snapchat nie stworzył własnego systemu płatności, ale poszedł na współpracę ze Square Cash.
Facebook postanowił samodzielnie zbudować system przesyłania pieniędzy i zapewnia o jego bezpieczeństwie. Informacje o kartach są szyfrowane, podobnie jak połączenia z użytkownikiem. Systemy płatności są oddzielne od innych części sieci Facebooka i są dodatkowo kontrolowane pod względem bezpieczeństwa.
Po dodaniu karty płatniczej użytkownik może ustanowić kod PIN jako dodatkowe zabezpieczenie przy wysyłaniu pieniędzy. Na urządzeniach z iOS można włączyć autoryzację przez Touch ID.
Nowa funkcja może zachęcić więcej osób, aby podzielić się z Facebookiem informacjami na temat karty płatniczej. Facebook już wcześniej zbierał i przechowywał takie dane. Gigant przetwarza ponad milion transakcji dziennie. Przyjmuje pieniądze od graczy i reklamodawców. Eksperymentował też z e-handlem, wprowadzając np. usługę wysyłania prezentów. Facebook nie jest całkiem "zielony", jeśli chodzi o obchodzenie się z pieniędzmi.
Przesyłanie pieniędzy przez Messengera też nie jest ostatnim słowem w tym temacie. Facebook nie chce brać za to pieniędzy, co sugeruje, że gigant może się przygotowywać np. do rozwoju funkcji z zakresu e-handlu. Facebook może być pośrednikiem między klientami a sprzedawcami i to może być źródło dużych przychodów. Funkcja płatności może pomóc Facebookowi w przekonywaniu ludzi, że warto dodać swoją kartę do jego systemu. Nie spodoba się to mniejszym firmom, które chciały robić biznes na samych płatnościach. Wiele się zmienia, jeśli gracz o takim zasięgu jak Facebook udostępnia tak prosty i darmowy sposób przesyłania pieniędzy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|