Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Facebook skopiował mobilny interfejs aplikacji Twittera?

08-09-2011, 10:55

Deweloperzy popularnego mikrobloga nie kryją swojego zdziwienia niemal identycznym wyglądem pewnych fragmentów obu narzędzi.

Bryan Haggerty zajmujący się wyglądem mobilnej aplikacji Twittera umieścił w witrynie ciekawe porównanie. Wyraźnie wynika z niego, że Facebook po prostu skopiował wygląd części mikroblogowego narzędzia dla iPhone'a.

Czytaj także: Facebook podwaja przychody

Sonda
Podobny układ przycisków ułatwia użytkownikom korzystanie z różnych narzędzi?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Chodzi o okno umożliwiające ustawienie nowego statusu. Choć jest ono stosunkowo proste, niemal wszystkie elementy obu aplikacji znajdują się w identycznych miejscach. Tak samo sytuacja wygląda, gdy do jednej z witryn zechcemy wysłać zdjęcie - menu odpowiedzialne za jego przesłanie w obu przypadkach jest bardzo podobne.

Choć trudno uwierzyć, że tak duże podobieństwo wynika tutaj z przypadku, jednocześnie podobny układ przycisków nie jest niczym zabronionym, a wręcz powinien ułatwić nawigację po aplikacji użytkownikom, którzy korzystają z obu usług. Przypomnijmy, że w nowej wersji Facebooka dla iOS odświeżono także wygląd stron profilowych oraz grup, a narzędzie do udostępniania wiadomości wzbogaciło się o lepsze ustawienia związane z prywatnością.

Aplikacje Twittera i Facebooka dla iOS
fot. - Aplikacje Twittera i Facebooka dla iOS
Jak zauważa serwis TechCrunch, tego typu przypadki w świecie mobilnych aplikacji do obsługi społecznościowych serwisów nie są niczym nowym. Jakiś czas temu to zespół LinkedIn był oskarżany o skopiowanie wyglądu z mobilnej aplikacji Facebooka dla iPhone'a. Może to więc po prostu jeden z nowych sposobów komplementowania rozwiązań konkurencji?

Czytaj także: Facebook udostępni swój oficjalny telefon w Indiach


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Następny artykuł » zamknij

Żyj i bogać się

Źródło: Twitter, Facebook