Część klientów Eurobanku ma okazję co jakiś czas zaobserwować dziwne zjawisko w trakcie korzystania z bankowości internetowej. Polega ono na tym, że jeśli klient zaloguje się do panelu w godzinach 22.00-7.00, stan konta nie uwzględni części operacji, np. przelewu wysłanego z innego banku dwa dni robocze wcześniej. O dziwo, w takich sytuacjach przy zalogowaniu się dzień później przelew już się pojawia w historii konta, tyle że... z datą wsteczną.
reklama
Co ciekawe, pracownicy banku twierdzą, że przelewy docierają na konto klienta w prawidłowym czasie. Skąd więc problem? Jak można się dowiedzieć od pracowników działu obsługi klienta, gdy klient zaloguje się w godzinach nocnych (22.00-7.00), zamiast aktualnego, faktycznego stanu konta zostaną mu zaprezentowane dane z ostatniego udanego logowania odbywającego się w godzinach 7.00-22.00.
Wśród osób, które sprawdzają stan konta w godzinach nocnych, skutki takiej sytuacji mogą być różnorakie. Przykładowo aukcjonerzy mogą później wysyłać sprzedane przedmioty, nie mogąc stwierdzić wpłaty ze strony kupującego, nawet gdy realnie jest już ona zaksięgowana. Jednak jest to tylko jeden z wielu możliwych problemów.
Mimo że Eurobank wie o problemie już od co najmniej roku (i już wtedy pracownicy działu obsługi klienta informowali klientów, że „prace nad bankowością internetową trwają”), błąd nadal jest obecny w jego systemie bankowości elektronicznej. Natomiast klientom, którzy nie chcą zgadywać aktualnego stanu rachunku, bank sugeruje logowanie się przed godziną 22.00 lub skorzystanie z kanału telefonicznego.
Rzeczniczka prasowa Eurobanku, Alina Stahl, zapytana o to, kiedy błąd w aktualizacji danych zostanie usunięty, odpowiedziała: zapewniam, że trwają, traktowane przez nas priorytetowo, prace nad wprowadzeniem nowych rozwiązań, dzięki którym niezależnie od pory dnia/nocy w bankowości internetowej będą widoczne aktualne dane (…). Zapewniamy, że w najbliższych miesiącach będzie już widać efekty naszej pracy. Jesteśmy przekonani, że zmiany zadowolą Klientów, korzystających z bankowości internetowej w godzinach nocnych.
Dopiero poproszona o sprecyzowanie założonego terminu usunięcia usterki Alina Stahl zapowiedziała, że nastąpi to w ciągu dwóch miesięcy. Nie udało się natomiast uzyskać informacji, dlaczego dane nie mogą być po prostu odzwierciedleniem stanu sprzed godziny 22.00 lub z ostatniej sesji bankowej. Rzeczniczka Eurobanku zaznaczyła jednak, że wyświetlane saldo konta nie pochodzi z kompletnie archiwalnych danych.
- Istnieje coś takiego, jak synchronizacja regularna klientów, więc dane klienta są aktualizowane co około 50 godzin, nawet jak się nie loguje - uściśla Alina Stahl.
Klientom pozostaje mieć nadzieję, że informatykom banku uda się w zadeklarowanym terminie w końcu poprawić system aktualizacji danych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|