Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Czy słyszałeś już o programach typu Wiki? Staje się ono wiodącym narzędziem współpracy grupowej. Analitycy rynku oraz praktycy biznesu zgodnie twierdzą, że to jedna z najbardziej perspektywicznych form komunikacji w firmie.

Każdy menadżer, właściciel firmy czy lider zespołu zadaje sobie pytanie czy zrobił wszystko by stworzyć swoim pracownikom optymalne środowisko pracy. Jednocześnie często firmy napotykają na poważne problemy związane z utratą wiedzy przy odejściu pracownika i jednocześnie z długim procesem adaptacji nowych pracowników. Zjawiska te znacznie obniżają efektywność pracy zespołu jako takiego.

Stworzyliśmy oprogramowanie, które wspiera osoby zarządzające zespołami. Do naszych klientów należą np. sklepy internetowe, kancelarie, biura Rachunkowe, agencje reklamowe - małe i średnie firmy, które chcą efektywniej pracować.

Jak szybko wdrożyć nowego pracownika?

Biuro - wiedza przydatna dla nowym pracownikom
fot. BiznesWiki - Biuro - wiedza przydatna dla nowym pracownikom
Gdy organizacja posiada swoją wiki, pracownicy mogą gromadzić i dzielić się informacjami, które inni potrzebują. W wiki znajdą informacje na temat projektów, strategii, badań ale także informacje przydatne w codziennej pracy – procedury, rozliczenia, zasady przeprowadzania spotkań, konfigurację sprzętu.

Pierwszy dzień w pracy nowego pracownika można poświęcić na zapoznanie go z wiki. Pracownik zyskuje aktualne źródło informacji, poznaje też wcześniejsze pomysły, inicjatywy i projekty. Cały zespół nie traci natomiast efektywności pracy gdyż większość odpowiedzi na pytania nowego pracownika znajduje się w wiki.

Masz doskonały pomysł ale teraz nie ma czasu by go realizować?

Pomysły
fot. BiznesWiki - Pomysły
Zapisz go w sekcji Pomysły na wiki. Może kiedyś ty lub ktoś inny z zespołu wrócicie do niego. Najbardziej kreatywne firmy zapisują wszystkie pomysły. Wiki pozwala gromadzić bazę pomysłów a także nagradzać ich autorów, co zachęca do wymiany wiedzy.

Z firmy odchodzi pracownik?

Szablony stron
fot. BiznesWiki - Szablony stron
Czy jego wiedza odejdzie wraz z nim? W Wiki pracownicy opisują swoje pomysły, inspiracje, projekty, dokumenty i procedury. Odejście pracownika będzie dużo mniejszą stratą dla firmy jeśli zespół oraz jego następca będą mieli dostęp do materiałów nad którymi pracował oraz wiedzy, którą zgromadził. Jest to swego rodzaju kopia bezpieczeństwa pracownika.

Tracisz codziennie dużo czasu na poszukiwanie informacji?

Własna strona starowa
fot. BiznesWiki - Własna strona starowa
Członkowie zespołu zapisują informacje w różnych formatach, często trudnych do współdzielenia oraz przeszukiwania. BiznesWiki umożliwia integrację z oprogramowaniem Office, dzięki czemu pracownicy bez trudu mogą publikować swoje informacje. Tak opublikowane informacje są proste do przeszukiwania. Możesz też zobaczyć historię zmian każdego dokumentu oraz dyskusje prowadzone podczas jego tworzenia.

Dokumentacja projektów, które prowadzisz z definicji jest nieaktualna?

Nowy projekt
fot. BiznesWiki - Nowy projekt
Dla menadżerów istotne jest posiadanie aktualnej dokumentacji projektowej i zapewnienie dostępu do niej całemu zespołowi. Wiki umożliwia wygodne dokumentowanie dowolnego projektu na bieżąco, podczas prac nad nim. Członkowie zespołu mają dostęp do zawsze aktualnych informacji.

Osobista strona wiki

Osobista strona wiki
fot. BiznesWiki - Osobista strona wiki
Możesz poprosić każdego pracownika o utworzenie swojej prywatnej strony wiki. Na takiej stronie pracownik może opisać nad czym aktualnie pracuje, nad czym będzie pracował w przyszłości oraz utworzyć sekcję gdzie inne osoby będą mogły zadawać pytania. Pracownik na swojej stronie zamieścić może także informacje kontaktowe oraz wszelkie inne informacje, które pozwolą na lepszą komunikację. W ten sposób szybko stworzysz aktualną bazę ekspertów twojej organizacji.

Lepsze spotkania

Spotkania są nieodłączną częścią pracy zespołów i grup w każdej organizacji. Są podstawową formą działalności, podczas której ludzie planują, informują się wzajemnie o stanie projektów, rozwijają nowe projekty itp. Są one też jednymi z najczęściej wykorzystywanych, czasami wręcz nadużywanych aktywności grup. Ludzie mają skłonności do ciągłego zwoływania spotkań na każdy, najmniej nawet ważny temat. Spotkania te nie są najczęściej zbyt dobrze zaplanowane. W efekcie pracownicy mogą spędzić cały dzień na kolejnych zebraniach, a pod koniec pracy stwierdzić, że niewiele osiągnęli. Wiki może pomóc w takich sytuacjach. Może poprawić wymianę informacji w grupach, uczynić spotkania krótszymi i bardziej skupionymi na konkretnych kwestiach, które muszą być przedyskutowane w grupie, a resztę, jak informowanie o postępach w pracach nad projektami publikować na wiki.

Chcesz wypróbować wiki? Chcesz wypróbować Wiki w Twoim zespole?

Skorzystaj z BiznesWiki: http://bizneswiki.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              



Ostatnie artykuły:





fot. Freepik




fot. Freepik



fot. DALL-E