2 listopada Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczęła promocję IV edycji edukacyjnej akcji “Kupuję w internecie”, której celem jest zwiększanie kompetencji cyfrowych Polaków w obszarze zakupów online. Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju objęło akcję honorowym patronatem.
reklama
- Umiejętności cyfrowe są jedną z kluczowych kompetencji współczesnego człowieka, dzięki którym może on korzystać z dobrodziejstw technologii. Świadome i bezpieczne dokonywanie zakupów przez internet, a także znajomość swoich praw z tym związanych jest jedną z takich kompetencji, którą - poprzez naszą doroczną inicjatywę - propagujemy wśród konsumentów - informuje Patrycja Sass - Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej.
e-Izba prowadzi działania edukacyjne konsumentów w ramach akcji “Kupuję w internecie” przez cały rok. Listopad jest jej punktem kulminacyjnym z uwagi na wzmożony okres zakupów świątecznych. To dobry moment na decyzję o dokonaniu pierwszych zakupów w sieci i doświadczenia korzyści z nimi związanych.
Blisko 26 milionów - to aktualna liczba internautów w Polsce. Jak wynika z raportu “E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” 48 proc. z nich dokonało kiedyś zakupów online. To oznacza, że około połowa internautów prawdopodobnie nie ma doświadczenia w tym obszarze. Z kolei osoby robiące zakupy online (chociażby od czasu do czasu) wśród powodów korzystania z takiej formy zakupów, podają przede wszystkim wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów tradycyjnych. W grupie kupujących online, takie zakupy są także postrzegane jako mało skomplikowane i bezpieczne.
Celem akcji “Kupuję w internecie” jest przełamanie bariery u osób niekupujących w sieci poprzez szereg aktywności edukacyjnych. Zaplanowano publikację edukacyjnych video z Ambasadorami akcji wśród których są: Marcin Bochenek, NASK; Dominik Lubasz, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy; Ewa Paga, Prezes Fundacji im. Lesława Pagi; Rafał Lew Starowicz, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Paweł Wojciechowski, Performics. Pierwsze nagranie e-Izba prezentuje z Rafałem Lwem-Starowiczem - z Departamentu Podręczników, Programów i Innowacji w Ministerstwie Edukacji Narodowej, który mówi między innymi o zakupach w sieci dokonywanych przez młodych ludzi. Sukcesywnie na stronie akcji "Kupuję w internecie" będą udostępniane nagrania video z udziałem Ambasadorów. Dodatkowo, e-Izba zbiera historie konsumentów w formie video, w których opowiedzą o tym, jak zaczęła się ich aktywność zakupowa w sieci.
W tej edycji nowością jest publikacja miniporadnika pt. „Kupuję w internecie” zawierającego: prawa konsumenta, opis procesu zakupowego, dekalog bezpiecznych zakupów online oraz wskazówki, jak kupować w internecie. Miniporadnik będzie dystrybuowany przez: Akademię Leona Koźmińskiego - zostanie także włączony jako materiał do zaliczeń przedmiotów z zakresu e-commerce i przekazany studentom; przez PARP; Fundację im. Lesława A. Pagi; NASK. e-Izba planuje również dystrybucję poradnika do szkół ponadgimnazjalnych zarówno wśród nauczycieli jak i uczniów.
W ramach inicjatywy zaplanowano także realizację kampanii rabatowej ze sklepami zrzeszonymi w e-Izbie. Kolejnym z punktów programu akcji “Kupuję w internecie” jest promocja kupowania przez internet książek polskich autorów we współpracy z Ravelo/Grupa PWN - organizatorem kampanii “Czytam polskie”.
Projekt “Kupuję w internecie” realizowany jest przy współpracy z: Akademią Leona Koźmińskiego, Fundacją im. Lesława A. Pagi, Nask, Performics, Payu, Tradedoubler, Trusted Shops, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy oraz Wydawajdobrze.com.
Materiały edukacyjne znajdziecie na stronie: kupujewinternecie.info.pl
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*