Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

e-Izba we współpracy z Ministerstwem Rozwoju organizują, w ramach Szkoły Gospodarki Cyfrowej, warsztaty z zakresu handlu transgranicznego

PATRONAT MEDIALNY 09-02-2017, 12:21

30 marca w siedzibie Ministerstwa Rozwoju odbędą się warsztaty z zakresu handlu transgranicznego w ramach prowadzonej przez e-Izbę Szkoły Gospodarki Cyfrowej. Program warsztatów został opracowany zarówno z myślą o przedsiębiorcach z branży e-commerce, którzy rozważają ekspansję na zagranicznych rynkach, jak i tych, którzy już prowadzą sprzedaż transgraniczną. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

robot sprzątający

reklama


Handel transgraniczny to zdecydowanie jedno z najciekawszych i bardzo dynamicznie rozwijających się zjawisk w branży e-commerce na całym świecie. Spójrzmy na dane dotyczące Polski. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu e-Izby - „Płatności cyfrowe 2016” -  27 proc. osób biorących udział w badaniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonała zakupu produktu lub usługi od zagranicznego dostawcy. Przewiduje się, że globalny rynek handlu cross-border do 2020 r. będzie rósł ok. 27 proc. rok do roku. Obecnie polscy e-sprzedawcy są znikomo obecni na rynkach zagranicznych. Biorąc jednak pod uwagę dynamikę rozwoju handlu transgranicznego - to będzie się zmieniać.

Warsztaty z zakresu handlu transgranicznego

– Największym wyzwaniem dla e-przedsiębiorców, którzy rozważają prowadzenie sprzedaży transgranicznej stanowią regulacje prawne oraz kwestie administracyjne. Częste modyfikacje przepisów nie sprzyjają pewności działania w e-handlu i uniemożliwiają długofalowe inwestowanie. W swoich działaniach na rzecz  rozwoju silnej e-gospodarki e-Izba priorytetowo traktuje kwestie niwelowania barier prawnych utrudniających ten rozwój,  poprzez silną aktywność legislacyjną oraz edukacyjną – mówi Patrycja Sass- Staniszewska, Prezes Zarządu, Izba Gospodarki Elektronicznej

Wchodząc na kolejne rynki niezbędne jest zaplanowanie wszelkich działań m.in. logistycznych czy  marketingowych z uwzględnieniem lokalnej specyfiki. Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej poświęconych handlowi transgranicznemu kompleksowo porusza kluczowe dla e-commerce aspekty związane z prowadzeniem sprzedaży cross - border, dzięki którym przedsiębiorcy zyskają unikalną wiedzę i praktyczne spojrzenie na transgraniczny rozwój biznesu.

– Biznes transgraniczny to nie jest łatwa sprawa - różni klienci, różne płatności, różne podatki, różne dostawy, odmienne zwyczaje i prawa konsumenckie. A jednak to właśnie zdobywanie nowych klientów jest najciekawsze w biznesie. Dzięki wiedzy ekspertów e-Izby oraz przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju, biznes transgraniczny nie będzie dla firm już takim wyzwaniem. Zwiększenie ekspansji zagranicznej oraz skali eksportu jest obopólnie korzystne - dla firm jak i gospodarki. E-commerce może być podstawowym lub uzupełniającym kanałem zbytu. Handel elektroniczny, zwłaszcza transgraniczny, daje możliwości dotarcia do zupełnie nowych grup konsumentów, ale także nowoczesne narzędzia zarządzania relacjami z klientem – mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju.

 

Zobacz także:

Obrót wewnątrzwspólnotowy i transgraniczny w pytaniach i odpowiedziach

Jak rozliczyć import usług w deklaracji VAT? Jakie warunki musi spełnić spółka cywilna, aby móc korzystać z procedury uproszczonej importu towarów? Odpowiedzi m.in. na takie pytania znajdziecie w tej publikacji.*

Program warsztatów Szkoły Gospodarki Cyfrowej  z zakresu handlu transgranicznego:

9.30 - 10.00  REJESTRACJA

10:00 - 10:45 Lokalizacja pod kątem atrakcyjności rynków. Trendy w handlu transgranicznym. Adam Tomczak, Prezes Zarządu X-Press Couriers

10:45 - 11:30 e-Logistyka transgraniczna. Łukasz Turczyński, Business Development Director, InPost

11:30 -12:15 e-Marketing transgraniczny. Justyna Spytek, Managing Director, TradeTracker; Justyna Sobolak, Group Account Director, TradeTracker

12:15-13:00 PRZERWA

13:00 - 13:45 Przygotowanie do ekspansji międzynarodowej e-sklepu: dobre praktyki, regulacje prawne i ewentualne zagrożenia.

a. Regulamin, 21 obowiązków informacyjnych i podatki. Jak się w tym odnaleźć i prowadzić handel transgraniczny? mec. Witold Chomiczewski, Pełnomocnik e-Izby ds. legislacji, Kancelaria Lubasz i Wspólnicy

b. Dobre praktyki, zagrożenia w handlu transgranicznym. Anna Rak, Country Manager Trusted Shops w Polsce

13.45 - 14.30 e-Płatności transgraniczne. Adrian Witkowski, Compliance Manager, PayU CEE.

14.30 – 15.15 PANEL DYSKUSYJNY

Moderator: Adam Tomczak, Prezes Zarządu, X-press Couriers

Paneliści:

  • Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu  Gospodarki Elektronicznej, Ministerstwo Rozwoju
  • Łukasz Turczyński, Business Development Director, InPost
  • Piotr Stańczak, Dyrektor, Europejskie Centrum Konsumenckie
  • Adrian Witkowski, Compliance Manager, PayU CEE.
  • Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops w Polsce

Zapraszamy do rejestracji

 

* Linki afiliacyjne. Kupując książki poprzez te linki wspierasz funkcjonowanie redakcji Dziennika Internautów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *