Dyplomacja na poważnie w... wirtualnym świecie

12-02-2007, 20:24

Szwecja będzie pierwszym krajem, który postawi swoją ambasadę w wirtualnym świecie - popularnej trójwymiarowej grze online o nazwie Second Life.

Budynek ambasady, który zostanie stworzony w Second Life, ma być wizualnym odpowiednikiem House of Sweden, czyli szwedzkiej ambasady w Waszyngtonie.

Zadaniem wirtualnej ambasady ma być przede wszystkim dostarczanie uczestnikom gry wiedzy na temat Szwecji, historii oraz kultury tego państwa, a także informacji dla turystów. Obsługą ambasady będą zajmowali się pracownicy Szwedzkiego Instytutu.

Wirtualna gra Second Life została wybrana jako jeden z kanałów dotarcia do potencjalnych turystów oraz osób zainteresowanych Szwecją. Na ten wybór wpływ miała zapewne błyskawicznie rosnąca popularność wirtualnego świata, który skusił już ponad 3 miliony internautów do prowadzenia w Sieci swojego "drugiego życia".

Potencjał Second Life został już dostrzeżony m.in. przez redakcje agencji informacyjnych, jak Reuters czy CNN, które pootwierały tam swoje biura, organizują konferencje prasowe, a nawet wydają własne gazety poświęcone wirtualnemu życiu. Wiele użytkowników gry, a nie tylko jej właściciele, czerpie także z wirtualnego świata coraz większe dochody, co zostało niedawno dostrzeżone przez amerykańskie władze, które szykują się do uregulowania kwestii podatkowych związanych z pomnażaniem wirtualnego majątku.

Źródło: Swedish Institute
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
Tematy pokrewne:  

tag wirtualny świattag dyplomacja
  
znajdź w serwisie

RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy