Miesiące przygotowań, ogrom pomysłów, a przede wszystkim główny cel: zebrać pod jednych dachem najlepszych specjalistów, którzy zainspirują, podzielą się swoją wiedzą i będą szerzyć dobre praktyki email marketingu. 20-21 maja w Warszawie odbyła się druga edycja konferencji email maketingowej M@il My Day. Ubiegłoroczna, krakowska edycja była ogromnym sukcesem, również w tym roku mamy się czym pochwalić!
reklama
Rozpoczęliśmy punktualnie o godzinie 9:00 na sali premierowej Multikina w Złotych Tarasach. Ogromny ekran, feeria świateł, niesamowite osobowości, a przede wszystkim ponad 300 uczestników, marketerów, którzy chcą szerzyć swoją wiedzę. Na każdego już przy wejściu, oprócz serdecznego uśmiechu, świetnej atmosfery oraz pysznej kawy, czekał zielony welcom pack z niezbędną podczas konferencji zawartością.
Jako pierwszy swoją prelekcję wygłosił Filip Kłodawski (FreshMail), zadając w swojej prezentacji pytanie, czy email marketing to reklama, czy może już komunikacja? Rafał Szymański (Phillips) opowiedział, co w tej dziedzinie przyniósł zeszły rok, a jak zapowiadają się prognozy na następny. Andrzej Ogonowski (SMS API) wprowadził nas w nieco bajkowy klimat i opowiedział o Księżniczce komunikacji. Agnieszka Strzemińska (Peppermint) odpowiedziała na pytanie, co i do kogo wysyłać, aby mailing cieszył, a nie męczył. Pierwszą część zakończył zawsze uśmiechnięty Igor Farafonow (Uxeria.com) krótką rozprawą o badaniach jakościowych.
Po smakowitej przerwie na kawę i przekąski przyszedł czas na sprawdzenie siły nawyku w email marketingu i wystąpienie Pawła Sali (FreshMail). Wojciech Piwowarczyk (JPGL) poruszył istotne kwestie prawnicze i próbował rozwikłać zagadkę: reklamować czy informować. Email retargeting to temat, który zgłębiał Michał Cortez (Interactive Solutions EMEA), natomiast Michał Kraus (Grupa Unity) opowiedział o tym, czy zawsze należy podążać za modą i o zastosowaniu marketingu bez automation. Kilka pomocnych trików łączących Google Analytics i email marketing podał Maciej Lewiński (Akademia Analytics).
Ciepły posiłek, czas na wymianę wrażeń i kolejna dawka niesamowitych prelekcji. Rozpoczął Paweł Tkaczyk (Midea), opowiadając o storytellingu dla pokolenia ADHD. Zaraz po nim Michał Maciołek (Allegro) zdradził wszystko, co powinniśmy wiedzieć o zmianach w poczcie Google. Nośny temat smartfonizacji Polaków został przybliżony przez energiczną Monikę Mikowską (mobee dick), tych butów nie da się zapomnieć! Jacek Kotarbiński (autor bloga kotarbinski.com) opowiedział o transmedia brandingu i o tym, jak komunikować markę w nowych mediach.
Kolejna szybka przerwa na kawę, po której Roman Łoziński (Ars Thanea) podrywał nas „na Joey’a”, Małgorzata Cygan (Dignitally) powiedziała o budowaniu jakościowej bazy mailingowej, natomiast Maciej Płonka (Edisonda) zdradził tajemnicę, jak użytkownicy widzą nasze mailingi, czyli garść informacji o badaniach eye trackingowych w email marketingu. Na zakończenie tego jakże ekscytującego dnia Igor Czajkowski zaprezentował, w jaki sposób optymalizować maile posttransakcyjne, a Sebastian Białousz (LeadR) podkreślił wagę remarketingu jako następnego kroku w rozwoju email marketingu.
Oczywiście na tym nie koniec, After Party w klubie Plac Barcelona było świetną okazją do podzielenia się wrażeniami z konferencji, jak również porozmawiania zarówno z prelegentami, jak i uczestnikami. Frekwencja, jak i pogoda zdecydowanie dopisały, zielone mojito smakowało wyśmienicie, a śmiechy i dyskusje trwały do białego rana.
Po łyku pysznej kawy rozpoczęliśmy drugi dzień konferencji. Filip Kłodawski, Paweł Sala i Łukasz Stasiak przekazywali od samego rana wiedzę w Centrum Szkoleniowym Adgar Ochota, które urzekło nas FreshMailowym klimatem.
Filip wprowadził uczestników w tajniki wiedzy dla początkujących marketerów. Warsztaty dla zaawansowanych, prowadzone przez Pawła, rozszerzały i porządkowały dotychczasową wiedzę oraz dodawały inspiracji do kolejnych działań. Natomiast Łukasz przedstawił zagadnienia email marketingu od strony kodera i wyjaśniał tajniki dobrze wykonanych mailingów. Również tutaj nie zabrakło pytań, dyskusji i wzajemnej wymiany doświadczeń. Po warsztatach już nikt nie był „zielony” w temacie email marketingu.
„Zadbaliście o wszystko!”, „Bardzo wysoki poziom merytoryczny”, „Dużo ciekawych pomysłów zakwitło w głowie”, „Konferencja zorganizowana perfekcyjnie” - to tylko niektóre opinie zarówno uczestników, jak i prelegentów, które podkreślają, że było warto i że daliśmy radę!
Polecamy Waszej uwadze także infografikę z podsumowaniem konferencji :)
Do zobaczenia za rok!
Anna Łowczowska
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
Google Glass, Smartwatche i Oculus Rift, czyli inspirujące spotkanie Netcamp o wearable computingu