Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Drogie smartfony coraz popularniejsze

11-11-2011, 15:55

Sprzedaż najdroższej grupy smartfonów wzrośnie tylko w 2011 roku o 200% - poinformowało Strategy Analytics. Również długoterminowe prognozy dla tej grupy urządzeń są bardzo optymistyczne.

robot sprzątający

reklama


Według raportu Strategy Analytics firmy, produkujące smartfony z najwyższej półki, w kolejnych latach będą odnotowywały coraz większe zainteresowanie takimi urządzeniami. Warto zauważyć, że tego typu smartfony już teraz posiadają w swojej ofercie liderzy rynku.

Czytaj także: Google: Nie będziemy faworyzowali Motoroli

Do tzw. supersmartfonów zalicza się urządzenia z ponad 4-calowymi ekranami, które napędzane są przez procesory taktowane zegarami co najmniej 1 GHz. W tej grupie znajdziemy m.in. Samsunga S II czy HTC Sensation, których popularność ma rosnąć w tym roku ponad piętnastokrotnie szybciej niż reszty rynku.

Analitycy Strategy Analytics zauważają, że istotną rolę w zaspokojeniu zapotrzebowania na nowoczesne smartfony odegrał Android. Google ze swoim Nexusem One, zaprezentowanym w 2010 roku, wskazał innym producentom odpowiednią ścieżkę i zachęcił do budowania większych oraz bardziej wydajnych urządzeń przenośnych. 

Klienci szybko docenili możliwość wyświetlania wysokiej jakości multimediów oraz korzystania z atrakcyjnych gier również na ekranie telefonu. Obecnym liderem sprzedaży supersmartfonów jest Samsung Galaxy S II. Przypomnijmy, że właśnie dzięki urządzeniom z tej linii południowokoreańskiemu producentowi udało się w ostatnim kwartale wyprzedzić Apple'a pod względem liczby smartfonów dostarczonych do sklepów.

Czytaj także: Huawei chce porozumienia patentowego z Microsoftem


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Strategy Analytics