Prezes UOKiK nałożyła karę na łódzką firmę telekomunikacyjną za pobieranie całej ulgi od klienta zrywającego umowę, a nie jej części.
reklama
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że Virtual Line w przypadku rozwiązania umowy przez abonenta lub z jego winy nakazywał zwrot całej ulgi przyznanej konsumentowi w momencie zawarcia umowy.
Zgodnie z prawem przedsiębiorca w takim przypadku może domagać się zwrotu udzielonej korzyści, proporcjonalnie pomniejszonej o okres obowiązywania umowy.
Dodatkowo we wzorcu umowy stosowanym przez Virtual Line znalazło się postanowienie, które zostało wpisane do Rejestru klauzul niedozwolonych. W przypadku zawieszenia świadczenia usług konsument musiał uiścić opłatę abonamentową w pełnej wysokości. W ten sposób zmuszony był płacić za usługę, która nie była wykonywana.
Prezes UOKiK uznała, że spółka naruszyła interesy konsumentów, nakazała zmianę praktyki i nałożyła na spółkę Virtual Line karę 4688 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
To już kolejny dostawca usług telekomunikacyjnych ukarany przez UOKiK za niedozwolone praktyki. W połowie kwietnia informowaliśmy o firmie Igloonet, która w umowach posiadała kontrowersyjne zapisy.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*