Dialog: Wyniki finansowe za I półrocze 2009

17-08-2009, 06:55

1,5 mln zł zysku netto zakończyło się dla Telefonii Dialog I półrocze 2009 roku. Operator obsługuje już 661,1 tys. linii dzwoniących oraz 152,7 tys. aktywnych usług internetowych.

W I półroczu 2009 roku Telefonia Dialog odnotowała zysk z działalności operacyjnej równy 15 964 tys. zł i jest to wzrost w stosunku do wyniku osiągniętego w I półroczu 2008 roku (-11 847 tys. zł). W II kwartale 2009 EBIT wyniósł 5 009 tys. zł, czyli mniej w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku (-21 038 tys. zł).

EBITDA uległa poprawie i w okresie od stycznia do czerwca 2009 roku wyniosła 64 078 tys. zł. W porównaniu do I półrocza 2008 roku można mówić o 40% wzroście (z poziomu 45 846 tys. zł). EBITDA od kwietnia do czerwca 2009 wyniosła 29 031 tys. zł.

Telefonia Dialog zwiększyła poziom przychodów po wyłączeniu tranzytu - o ok. 5%. Ogółem przychody w I półroczu 2009 wyniosły 259 587 tys. zł i były niższe od analogicznego okresu ubiegłego roku o 20 320 tys. zł.

I półrocze 2009 roku Telefonia Dialog zakończyła zyskiem netto w wysokości 1 592 tys. zł (w analogicznym okresie 2008 strata wyniosła 14 351 tys. zł).

W pierwszym półroczu tego roku Grupa Kapitałowa zwiększyła liczbę klientów usług głosowych i użytkowników usług transmisji danych. Na koniec czerwca we własnej sieci Dialogu było 450,8 tys. linii dzwoniących, zaś w oparciu o sieć TP SA (w ramach usługi WLR) - 210,3 tys. linii dzwoniących, co daje ogólną ich liczbę 661,1 tys. Liczba aktywnych usług internetowych wyniosła 152,7 tys. Na koniec czerwca liczba aktywnych usług IPTV wyniosła 8,6 tys.



Artykuł może zawierać linki partnerów, umożliwiające rozwój serwisu i dostarczanie darmowych treści.

© 1998-2025 Dziennik Internautów Sp. z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone.