Dell pyta o ulubioną dystrybucję Linuksa
Dell zrobił kolejny krok w kierunku wprowadzenia Linuksa na komputery swojej produkcji. Na stronie firmy pojawiła się ankieta dotycząca preferowanych odmian tego systemu. Całej sprawie przyglądają się również twórcy pakietu OpenOffice.org, którzy skierowali list otwarty do dyrektora generalnego firmy Dell.
Nowa ankieta dotycząca preferencji użytkowników Linuksa została opublikowana na blogu przedsiębiorstwa.
Użytkownicy mają odpowiedzieć m. in. na pytania dotyczące tego, na jakich maszynach najchętniej widzieliby system Linux i w jaki sposób chcieliby na nim pracować. Na końcu ankiety znajdziemy pytania o ulubioną dystrybucję i preferowany rodzaj wsparcia technicznego (np. telefoniczny lub społecznościowy).
Dell ma zamiar zbierać głosy potencjalnych klientów do 23 marca. Potem rozpoczną się pracę nad wprowadzeniem do sprzedaży komputera PC z systemem Linux dla użytkowników indywidualnych. Dell posiada już w swojej ofercie komputery z systemem Red Hat Enterprise Linux, ale są to urządzenia dla profesjonalistów.
List otwarty od OpenOffice.org
Również twórcy OpenOffice.org postanowili skorzystać na tym, że sporo ostatnimi czasy mówiono o programach open source na maszynach Della. Na stronie openoffice.org opublikowano list otwarty do Michaela Della, w którym postawiono propozycję preinstalowania pakietu OpenOffice na komputerach sprzedawanych przez jego firmę.
W liście czytamy m. in. o wysokiej jakości otwartego pakietu biurowego i o tym, iż jest on całkowicie bezpłatny. Zaproponowano również, że firma Dell mogłaby udzielić wsparcia finansowego, aby wesprzeć rozwój projektu.
Zapotrzebowanie na komputery z otwartym oprogramowaniem (albo przynajmniej bez Windowsa) wydaje się duże. Pod koniec lutego firma Dell uruchomiła stronę Ideastorm, aby wsłuchać się w potrzeby klientów. Okazało się, że największa liczba użytkowników tej witryny opowiedziała się za instalowaniem na komputerach Della systemu Linux i innych otwartych programów.
Uruchomienie strony Ideastorm było związane z gorszymi wynikami finansowymi notowanymi ostatnio przez firmę Dell. Michael Dell zaproponował nowe podejście do klientów i w ramach zmian uruchomiono firmowy blog i zaczęto badać ich opinie. Jak na razie analitycy wątpią, aby poprawiło to wyniki firmy, przynajmniej w krótkim czasie.