Bez komputerów, drukarek, ekranów czy innych nowoczesnych urządzeń elektronicznych trudno wyobrazić sobie nie tylko współczesne mieszkanie, ale także biuro. Internet przyniósł rewolucję tak w komunikacji międzyludzkiej, jak i w biznesie.
Sprzedaż internetowa to z roku na rok coraz większy segment handlu. A kontakt z klientem za pośrednictwem poczty elektronicznej, komunikatorów czy portali społecznościowych stał się normą. Dlatego polskie firmy na potęgę inwestują w nowoczesny sprzęt biurowy: komputery PC, monitory, urządzenia wielofunkcyjne (zastępujące z powodzeniem drukarki, skanery i faksy), rzutniki, a w ostatnich latach także smartfony, tablety i laptopy. Informatyzację przechodzą, z gorszym lub lepszym skutkiem, nawet instytucje państwowe. Ale nawet najdroższy sprzęt elektroniczny może się zepsuć. Zwłaszcza w firmie, ponieważ pracownicy niestety nie dbają o mienie służbowe tak, jak o prywatne. Rodzi się więc pytanie: czy lepiej co 2-3 lata wymieniać sprzęt komputerowy w firmie, czy przedłużyć gwarancję?
Czym jest przedłużona gwarancja?
Na początek warto wyjaśnić, czym jest zwykła gwarancja, a czym przedłużona. Jak wiadomo, zgodnie z polskim prawem, każdy zakupiony produkt elektroniczny objęty jest 2-letnią gwarancją. Gdy kupimy np. laptop i zauważymy defekt (np. uszkodzoną obudowę) lub niezgodność z umową (np. zamawialiśmy ultrabooka z dyskiem SSD, a otrzymaliśmy komputer ze zwykłym dyskiem HDD), możemy żądać naprawy, wymiany sprzętu lub zwrotu pieniędzy. Wszystko to do dwóch lat od daty zakupy, ale jak najszybciej po zauważeniu defektu. Co ważne, 2-letnia gwarancja obejmuje także sprzęt objęty wyprzedażą, albo taki, który nabyliśmy wykorzystując kupony rabatowe dostępne w tanio.co.
Natomiast przedłużona gwarancja to tak naprawdę dodatkowe ubezpieczenie, które przedłuża gwarancję na określony czas. Maksymalnie gwarancję przedłużyć można do 5 lat. Spotykamy dwa rodzaje przedłużonej gwarancji:
1) wariant podstawowy – standardowa gwarancja zostaje po prostu przedłużona na określony czas;
2) wariant rozszerzony – ubezpieczenie, poza wydłużeniem czasu ochrony, obejmuje także dodatkowe ryzyka (np. kradzież, przypadkowe uszkodzenie, zalanie).
Drugi wariant warto wybrać zwłaszcza wtedy, gdy pracownik będzie zabierał sprzęt służbowy do domu lub wyjeżdżał z nim w delegacje.
Ile kosztuje przedłużona gwarancja?
Relatywnie niewiele. Wszystko jednak zależy od wartości zakupionego sprzętu. Nie ma większe sensu kupowanie dodatkowego ubezpieczenia dla urządzeń, które kosztują mniej, niż 500 zł. Większość osób i tak wychodzi z założenia, że sprzęt o niższej wartości nie opłaca się naprawiać i kupuje nowy. Jednak w przypadku zakupu urządzeń dla firmy, wydawane kwoty są znacznie wyższe, niż 500 czy 1000 zł. Ile kosztuje dodatkowy pakiet ochronny w Neo24 dla laptopa o wartości 2500 zł? Od 300 do 400 zł, przy czym sklep premiuje taki zakup, obniżając cenę samego urządzenia o kilka procent. Tak więc dodatkowa polisa opłaca się w dwójnasób: kupujący zyskuje cały pakiet korzyści (ochrona po upływie gwarancji, błyskawiczny serwis, darmowe naprawy, wymiana na nowy sprzęt) oraz płaci mniej za samo urządzenie.
Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko przejrzeć kody rabatowe Neo24, dostępne na portalu tanio.co i złożyć zamówienie – na sprzęt i pakiet ochronny.
Źródło: Publikacja opłacona
Jeśli chcesz, aby informacja prasowa lub komunikat Twojej firmy pojawił się w DI pisz pod adres: kf@di24.pl. W odpowiedzi prześlemy informacje o usłudze.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|