Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Coraz rzadziej sprawdzamy pocztę w przeglądarce

13-02-2012, 15:39

E-maile coraz chętniej czytamy na urządzeniach przenośnych, a w związku z tym na znaczeniu traci interfejs webowy tego typu usług - poinformowała firma badawcza comScore.

robot sprzątający

reklama


Według badania przeprowadzonego na amerykańskim rynku przez firmę comScore przeglądanie e-maili z poziomu przeglądarki niezwykle szybko traci popularność. Bez wątpienia istotną rolę odgrywa tutaj rosnące znaczenie konkurencyjnych usług umożliwiających komunikację.

Czytaj także: Ponad połowa wiadomości-śmieci pochodzi z Azji

Nikt nie ma wątpliwości, że rozwój serwisów społecznościowych był jedną z najistotniejszych przyczyn przeniesienia części komunikacji właśnie do Facebooka czy Twittera. Wysyłanie prywatnych wiadomości w witrynie Zuckerberga nierzadko wydaje się bardziej naturalne, a w przypadku młodszych internautów często gwarantuje też szybszą odpowiedź.

W 2011 roku osoby w wieku 18-24 lata logowały się do skrzynki e-mail z poziomu swojej przeglądarki aż o 34% rzadziej niż w ciągu wcześniejszych 12 miesięcy. Podobnie sytuacja wyglądała w grupie wiekowej 12-17 lat, gdzie popularność tego typu interakcji z pocztą elektroniczną spadła o 31%.

Wiadomości e-mail, które znacznie częściej niż analogiczne powiadomienia w witrynach społecznościowych wykorzystywane są do celów reklamowych, chętniej przeglądano natomiast na smartfonach. W grupie wiekowej 18-24 lata wykorzystanie poczty elektronicznej z poziomu smartfonów i tabletów było o 32% większe niż przed rokiem.

Czytaj także: Spam coraz bardziej niebezpieczny, choć jest go mniej


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: comScore