Pierwszy kwartał 2011 roku pokazuje, iż ulubioną formą zakupów w sieci są nadal aukcje internetowe, dopiero potem sklepy internetowe czy porównywarki cen. Sposób korzystania z aukcji jednak nieco się zmienia. Krótki opis i zdjęcie przedmiotu często już nie wystarcza do podjęcia decyzji o zakupie.
- Aukcje, które najczęściej kończą się na Aukcjuszu zakupem to aukcje video. Dzięki nim kupujący może sam ocenić interesujące go funkcje przedmiotu, jak np. głośność odkurzacza na załączonym do aukcji filmiku. Kupujący je uwielbiają, a Sprzedawcy powoli się do nich przekonują – twierdzi Konrad Sobiczewski, jeden z założycieli portalu aukcyjno-społecznościowego Aukcjusz.pl, który robi coraz większe zamieszanie na rynku aukcyjnym w Polsce, wyprzedzając w rankingach takie portale jak Ebay.
Jak pokazują dane zebrane przez http://www.aukcjusz.pl, aukcja z videoprezentacją przedmiotu jest odwiedzana 2,5 raza częściej niż identyczna aukcja bez tego typu prezentacji.
Badania Gemius S.A. z poprzedniego kwartału wykazały, iż wśród czynników, które irytują osoby robiące zakupy w sieci na pierwszym miejscu wymienia się zbyt krótkie, mało szczegółowe opisy przedmiotów, np. nieinformujące o dokładnym stopniu zużycia przedmiotu lub jego szczegółowych cechach. Wydaje się, że ten czynnik pozostał niezmieniony i to on odpowiada za popularność aukcji video.
Najczęściej kupowanym w sieci towarem są książki, odzież, obuwie oraz RTV AGD.
- Najczęściej sprzedawane towary obarczone niewielkim ryzykiem np. uszkodzenia, jak książki. Choć na początku tego roku zauważamy zwiększone zainteresowanie towarami droższymi, jak chociażby sprzęty AGD czy RTV - tego typu przedmioty najczęściej sprzedajemy na bardzo okazyjnych aukcjach malejących, gdzie cena towaru spada z czasem. Niektórzy nasi użytkownicy są mistrzami takich okazji – dodaje Konrad Sobiczewski z Aukcjusz.pl.
Badania Gemiusa z 2010 roku pokazały też, że wielu kupujących obawia się transakcji, bo wątpi w wiarygodność sprzedawcy. Pierwsze miesiące 2011 roku potwierdzają te doniesienia – coraz częściej kupujący próbują przed zakupem zweryfikować sprzedawcę nie tylko poprzez otrzymane przez niego komentarze. „Lawinowo rośnie liczba użytkowników, którzy przed zakupem korzystają z funkcji społecznościowych Aukcjusza: sprawdzają na przykład czy znajomi polecają lub znają tego sprzedawcę”. Elementy światowego trendu „social selling” zaczynają więc być widoczne na rodzimym rynku aukcyjnym.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|