Chcą pokonać YouTube profesjonalizmem
Wytwórnia Sony Pictures uruchomiła nowy serwis z klipami wideo. Ma on skutecznie konkurować z YouTube, ponieważ nie będzie skupiał się na filmach amatorskich, ale na produkcjach młodych reżyserów i aktorów. Wyłowione w serwisie talenty będą miały szanse podpisanie kontraktów z producentami.
Witryna o nazwie Crackle to tak naprawdę nowa odsłona Groupera - jednego z pionierów na rynku serwisów społecznościowych z klipami wideo. Grouper został zakupiony przez Sony w sierpniu ubiegłego roku za sumę 65 mln USD. Teraz zmieni on nie tylko nazwę, ale i profil.
Grouper podobnie jak YouTube oferował wideoblogi i filmy kręcone przez amatorów. Crackle również będzie oferował takie treści, ale w założeniach ma on przyciągnąć przede wszystkim niezależnych filmowców i wschodzące gwiazdy. Będą oni zachęcani do publikowania swojej twórczości w serwisie poprzez wynagrodzenia za dostarczone treści, regularnie odbywające się konkursy z nagrodami, obietnice kontraktów, spotkania z przedstawicielami holywoodzkich wytwórni itd.
Założyciel Groupera Josh Felser powiedział agencji Reuters, że skupianie się na materiałach amatorskich tak naprawdę nie jest opłacalne. W jego ocenie treści tego typu dostępne na różnych stronach są do siebie bardzo podobne, a reklamodawcy wcale nie kupują powierzchni reklamowej obok amatorskich klipów.
Może się wydawać, że nic nie jest w stanie zburzyć potęgi YouTube, ale analitycy uważają, że Crackle trzeba potraktować bardzo poważnie. Po raz pierwszy serwis tego typu będzie miał za sobą wytwórnię filmową i wszystkie inne działy tak potężnego koncernu jak Sony.
Wiadomo już, że klipy obecne na Crackle będzie można oglądać za pomocą urządzenia PlayStation Portable (PSP). Serwis skorzysta także z "wirusowych" metod promocji poprzez udostępnianie treści za pośrednictwem takich platform jak MySpace, Facebook, hi5, AOL, Piczo oraz WordPress.