Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

BlackBerry: Za 5 lat nie będziemy potrzebowali tabletów

30-04-2013, 22:24

Szef BlackBerry nie szczędził odważnych tez, a także prognoz dotyczących mobilnych gadżetów. Co czeka nas w najbliższych latach?

- Myślę, że za pięć lat nie będzie już potrzeby posiadania tabletu - powiedział Thorsten Heins szefujący koncernowi BlackBerry. - Może duże ekrany w miejscu pracy, ale nie tablet jako taki. Tablety same w sobie nie są dobrym modelem biznesowym.

BlackBerry Z10Nam nie wyszło, więc innym też?

Warto przypomnieć, że BlackBerry nie ma wielu powodów, by lubić tablety. Zaprezentowany w 2011 roku PlayBook okazał się porażką, a koncern stracił na sprzedaży urządzeń blisko pół miliarda dolarów. Użytkownicy skarżyli się przede wszystkim na dużą cenę urządzenia, połączoną z nieznaną platformą - domyślnie tablet nie był wyposażony nawet w klienta e-mail.

Heins na początku tego roku informował, że rozważyłby następce PlayBooka, wyłącznie gdyby koncern mógł zaoferować rynkowi coś unikalnego. Po ostatnich wypowiedziach oczywiste jest więc, że BlackBerry nie ma w najbliższych planach udostępnienia tabletu.

BlackBerry mobilnym liderem?

W rozmowie z Bloombergiem szef BlackBerry posuwa się jednak znacznie dalej, snując bardzo optymistyczne prognozy dla własnej firmy. W ciągu pięciu lat widzę BlackBerry jako zdecydowanego lidera na rynku mobilnym, to jest nasz cel - mówił Heins. - Chcemy zdobyć tak dużo udziałów w rynku, jak to tylko możliwe, nie kopiując przy tym konkurencji.

Szef kanadyjskiego koncernu chwalił się również "bardzo, bardzo dobrymi sygnałami", które miały towarzyszyć premierze BlackBerry Q10 w Wielkiej Brytanii. Q10 to mniej zaawansowany smartfon koncernu, który wyposażony został w fizyczną klawiaturę. Oczekujemy po nim bardzo wiele - mówił Heins.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BlackBerry