Problemy z usługą poczty elektronicznej Google - Gmail zaczęły się już wczoraj, 31 sierpnia, w godzinach wieczornych. Dziś od rana coraz więcej użytkowników zaczęło skarżyć się na awarię poczty Gmail. Od ponad godziny awaria objęła praktycznie wszystkich użytkowników webowej usługi Google. Aktualizacja: Google uporało się z problemami około północy z 1 na 2 września. Awaria związana była z wyłączeniem części serwerów podczas planowanej aktualizacji.
Wczoraj około godziny 20 pojawiły się pierwsze doniesienia od Google o nieprawidłowościach w działaniu usługi Gmail. Ekipa techniczna Google stwierdziła na stronie z informacjami o statusie aplikacji Google, że awaria dotyczy niewielkiej liczby użytkowników. Internauci, których dotknął ten problem, nie mogli w ogóle uzyskać dostępu do poczty.
W ciągu kilku godzin udało się naprawić pocztę, jednak dziś od rana, m.in. na TechCrunch, ponownie pojawiły się informacje o problemach z dostępem do poczty Gmail przez stronę WWW. Próba wejścia na webmail Google kończyła się informacją o błędzie 500 (wewnętrzny błąd serwera) lub 503 (usługa niedostępna). Co kilka godzin serwery Gmail zaczynały poprawnie działać, ale dosyć szybko ponownie "padały".
Ostatnio próba zalogowania się na pocztę Gmail przez stronę WWW kończyła się widokiem strony z błędem o numerze 502, czyli tzw. błąd bramy, który oznacza, że przy próbie połączenia z daną stroną serwer pośredni otrzymał niepoprawną odpowiedź od serwera nadrzędnego i dlatego nie może jej wyświetlić.
Na pocieszenie można dodać, że osoby, które korzystają z poczty Gmail przez POP lub IMAP nie odczuwają tak boleśnie dzisiejszego padu Gmaila. By móc odbierać i wysyłać pocztę w trakcie tej awarii można zatem tymczasowo zainstalować sobie desktopowego klienta e-mail (np. bezpłatnego Thunderbirda) i przypisać do niego konto Gmail za pomocą protokołu POP lub IMAP.
Awarie poczty Gmail zdarzają się co jakiś czas, jednak zwykle nie trwają tak długo i nie dotykają aż tak dużej liczby użytkowników. O skali problemu mogą świadczyć m.in. zmasowane wpisy na mikroblogach na temat awarii poczty Google. W polskim serwisie mikroblogowym Blip.pl tag #gmail ma blisko 80 blipnięć na godzinę (wg danych blipi.pl), a na międzynarodowym Twitterze wpisów ze słowem "gmail" jest dziś tysiące.
Ostatnia, tak duża, bo odczuwalna dla większości użytkowników Gmaila na świecie, awaria poczty Google miała miejsce w lutym br. Podobnie jak dziś, kłopotów nie mieli wtedy użytkownicy logujący się na kontach Gmail za pomocą lokalnych programów. W owym czasie zawiódł kod odpowiedzialny za utrzymanie danych geograficznie blisko ich właściciela, który spowodował przeciążenie jednego z europejskich centrów danych.
W chwili publikacji poczta Gmail przez WWW ponownie działa. Miejmy nadzieję, że tak już pozostanie.
Gmail to jedna z najpopularniejszych na świecie usług poczty elektronicznej. Według badań comScore Media Metrix, dotyczących rynku mediów w USA, w lipcu br. w poczta od Google odnotowała ponad 36 mln unikalnych użytkowników, co oznacza, że w ciągu roku osiągnęła 46% przyrost. Taką dynamiką zdobywania nowych użytkowników nie może pochwalić się żaden z konkurentów na tym rynku. Wspomniany wynik dał w lipcu Google Gmail 3. miejsce na rynku usług poczty elektronicznej w USA, tuż za Windows Live Hotmail (ponad 47 mln użytkowników) i Yahoo Mail (ponad 106 mln użytkowników).
Aktualizacja
Na oficjalnym blogu Gmail pojawiła się po północy informacja, że problem został naprawiony i poczta Google powinna już działać u wszystkich bez problemu. Admini Google wciąż jeszcze nie ustalili ostatecznie bezpośredniej przyczyny tej awarii.
Aktualizacja 2
Google poinformowało, że do awarii doszło podczas rutynowych prac aktualizacyjnych, podczas których wyłączono część serwerów obsługujących pocztę Gmail. Administratorzy źle oszacowali ruch na serwerach, które kierują zapytania z sieci do odpowiednich serwerów Gmail. Wspomniana aktualizacja miała na celu poprawienie dostępności usługi. Najdłuższa, powszechnie odczuwalna przerwa w dostępie do internetowego interfejsu Gmail trwała - zdaniem przedstawicieli Google - około 100 minut.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|