Dziś, 18 maja, rozpoczęło się postępowanie w sprawie nałożenia kary na Polską Telefonię Cyfrową (PTC), operatora sieci Era. Chodzi o naruszenie przez PTC obowiązków informacyjnych przy zmianie regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych - poinformował Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE).
Podczas dokonanej w marcu br. zmiany regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, opisanej przez spółkę jako "uzupełnienie przepisów", PTC nie powiadomiła swoich abonentów o prawie wypowiedzenia umowy.
UKE, po skargach abonentów, przeprowadziło w PTC dwie kontrole. Podczas pierwszej z nich, w dniu 3 kwietnia 2007 r., Urząd stwierdził naruszenie obowiązków informacyjnych w stosunku do użytkowników końcowych, wynikających z zapisów Prawa telekomunikacyjnego (art. 59 ust. 2 ):
- dokonanie zmiany regulaminu bez określenia terminu wprowadzenia tych zmian w życie
- powiadomienie nie zostało wysłane z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego
- niepowiadomienie abonentów o prawie do wypowiedzenia umowy w przypadku braku akceptacji zmian
- brak informacji, że w razie skorzystania z powyższego prawa PTC nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze
UKE nakazał operatorowi usunięcie powyższych naruszeń prawa w terminie 30 dni. Druga kontrola, przeprowadzona 11 maja br., wykazała, iż PTC nie spełniło zaleceń regulatora z dnia 6 kwietnia 2007 r. W związku z powyższym Prezes UKE wszczął postępowanie administracyjne na podstawie art. 209 ust. 1 pkt 4 Prawa telekomunikacyjnego i zapowiedział nałożenie na Polską Telefonię Cyfrową kary pieniężnej. Tak jak w przypadku Telekomunikacji Polskiej, kara finansowa może sięgnąć nawet 3% przychodów spółki PTC za ubiegły rok.