Microsoft uporządkuje chaos w komunikacji
Telefon, faks, e-mail, komunikatory, komórka... - pracownik nowoczesnej firmy musi posługiwać się bardzo wieloma środkami komunikacji. Microsoft chce to wszystko ułatwić i konsekwentnie dąży do zintegrowania tych wszystkich metod utrzymywania kontaktu z pracownikiem - informuje Reuters.
Według danych podawanych przez Microsoft, przeciętny pracownik odbiera dziennie 51 wiadomości z siedmiu różnych źródeł. Rzeczywiście można mieć wrażenie, że tworzy to komunikacyjny chaos.
Dlatego właśnie do aplikacji i serwerów Microsoftu mają zostać wprowadzone nowe technologie związane z integrowaniem różnych kanałów komunikacji. Użytkownicy serwerów Microsoftu będą mogli śledzić dostępność danego pracownika i integrować przychodzące do niego informacje w jeden system. W nowym Office 2007 możliwe będzie wprowadzenie do dokumentów ikon informujących o dostępności danej osoby pod telefonem lub na komunikatorze.
Microsoft, który już od dawna mówił o udogodnieniach w komunikacji korporacyjnej, ogłosił też partnerstwo z firmami Hewlett-Packard i Motorola. Zaprojektują one sprzęt mogący obsłużyć różne usługi telekomunikacyjne.
Wiadomo również, że nowa wersja komunikatora Lotus Sometime dostarczanego przez IBM zostanie przystosowana do rozwiązań z Redmond. Ten system komunikacji będzie miał w przyszłości możliwość łączenia się ze sprzętem przenośnym np. z urządzeniami BlackBerry.