Adobe będzie promować Google
Firma Google weszła w kolejny sojusz mający na celu promocje jej wyszukiwarki, tym razem z Adobe. Kalifornijska firma potrzebuje takich sojuszy, bo Windows Vista, który może przyczynić się do spopularyzowania konkurencyjnej wyszukiwarki Microsoftu, jest coraz bliżej.
Na mocy porozumienia, którego szczegółów finansowych nie ujawniono, oprogramowanie Google Toolbar będzie rozpowszechniane wraz z Macromedia Shockwave Player - wtyczką pozwalającą na oglądanie animacji flash i shockwave w przeglądarce.
Rzecznik Google nie skomentował wydarzenia, ale przedstawiciele Adobe mówili o tym, iż spodziewają się, że przyniesie ono znaczące zyski w ciągu najbliższych kilku lat. Z pewnością skorzysta także Google, gdyż odtwarzacze Shockwave są bardzo popularne. Jak podaje Adobe, zainstalowano je na ponad połowie podłączanych do internetu komputerów.
Po ogłoszeniu porozumienia cena akcji Google na giełdzie Nasdaq wzrosła o 3,9% i zamknęła się na poziomie 402.13 USD - podała agencja Reuters. Po raz pierwszy od dłuższego czasu cena udziałów kalifornijskiej firmy przekroczyła próg czterystu dolarów.
Nie jest to pierwszy sojusz Google, który ma zapewnić promocję jej wyszukiwarki poprzez inne produkty. Firma podpisała już umowę z Dell Inc., największym na świecie producentem komputerów. Nie jest też żadną tajemnicą, że Google łączy bliska przyjaźń z Mozilla Corp., producentem przeglądarki Firefox.