Aplikacje mobilne i witryny społecznościowe przyszłością e-commerce

17-03-2011, 17:02

Coraz częściej smartfony zastępują nam komputery, nie ma więc nic dziwnego w prognozach Gartnera, które zakładają znaczny udział tej platformy w rynku e-commerce.

Facebook zapowiedział niedawno, że zamierza rozpocząć w kilku amerykańskich miastach testy usługi inspirowanej Gruponem. To jednak dopiero początek handlu w sieciach społecznościowych.

>>Czytaj także: Wizualizacja kontaktów w Facebooku i LinkedIn

Sonda
Kupowałeś już coś w sieci wykorzystując smartfona?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Gartner przewiduje, że już w 2015 roku połowa zakupów w sieci będzie się odbywała w otoczeniu serwisów społecznościowych oraz mobilnych aplikacji. W związku z tak odważnymi prognozami, analitycy przygotowali kilka porad dla właścicieli internetowych sklepów.

Autorzy raportu wspominają między innymi o tym, że zmuszanie użytkowników do tworzenia kont w mobilnych narzędziach powinno być możliwe na każdym etapie zakupów, nie tylko na początku, jak to jest w wielu przypadkach.

Równie istotne jest dostosowywanie sklepów do różnych rodzajów telefonów, gdyż witryna wyglądająca dobrze na nowoczesnym smatfronie wcale nie musi się sprawdzić na starszych urządzeniach, często używanych ze względu na cenę.

Warto także pamiętać, że media społecznościowe to nie bombardowanie użytkowników linkami do ciekawych ofert. Ważniejsza jest tu więź z użytkownikiem, która jednak powinna być podtrzymywana za pośrednictwem wszystkich najpopularniejszych platform.

>> Czytaj także: Rewolucja w Tunezji. Historia w social media. #sidibouzid


Źródło: Gartner
Przepisy na coś słodkiego z kremem Nutella
  
znajdź w serwisie

RSS  
RSS  

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Wrzesień 2021»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930