Firmowa witryna internetowa ma dostarczać klientom niezbędnych informacji o ofercie przedsiębiorstwa. Dobrze przemyślana i dopracowana nie tylko wpłynie na pozytywny wizerunek firmy, ale pomoże także pozyskać nowych klientów. Jeżeli ma być skutecznym narzędziem promocji, musi jednak spełniać kilka podstawowych warunków.
Tworząc firmową stronę WWW należy pamiętać, że musi być ona integralną częścią ogólnej identyfikacji wizualnej firmy. Ten zestaw reguł i zaprojektowanych wzorów ma za zadanie budować pozytywne wyobrażenie o przedsiębiorstwie czy produkcie. Strona internetowa zgodna z wyglądem reklam zewnętrznych, prasowych, folderów czy nawet ulotek i broszur, stworzy fundament wszelkich kampanii promocyjnych firmy. Powtarzanie loga firmy na podstronach witryny oraz spójna firmowa kolorystka gwarantuje, że klient od razu skojarzy przedsiębiorstwo z jego reklamami. Obok spójności strony internetowej z firmowymi materiałami, witryna musi także odzwierciedlać profil działalności przedsiębiorstwa oraz być przystosowana do grupy klientów, do jakiej jest kierowana. Przy firmach związanych z branżą finansową, czy zdrowotną, witryna powinna być stonowana i profesjonalna, budująca wizerunek poważnego partnera. Ekstrawagancja i odważne rozwiązania są wskazane w branżach rozrywkowych i firmach oferujących dobra konsumpcyjne. Ciekawe intro może zwrócić uwagę klienta, jednak przy częstym odwiedzaniu witryny jest męczące i jego odtworzenie zabiera zbyt dużo czasu.
Bardzo ważną kwestią jest także dobór elementów takich jak: czcionka, zdjęcia, układ strony. Strona musi być przede wszystkim czytelna i estetyczna, pomyłki w tekstach zaniżają ocenę merytoryczną serwisu, dlatego warto dwukrotnie wszystko sprawdzić przed wprowadzeniem danych. Należy unikać stosowania czcionki, która zlewa się z tłem, ale błędem jest także stosowanie rażących kolorów, które męczą wzrok czytelnika. Najrozsądniejszym wyborem będą stonowane kolory i popularne kroje czcionek, wszystkie te elementy powinny być dopasowane i spójne. Treść dobieramy pod kątem profilu firmy. Strona WWW, która nie zawiera pakietu podstawowych wiadomości o firmie i jej ofercie, jest bezwartościowa dla internauty. Dlatego należy pamiętać o zamieszczeniu w serwisie: informacji o firmie, ofercie, danych kontaktowych i lokalizacji. Treści te muszą być dobrze wyeksponowane i łatwe do odnalezienia. Sama strona powinna być zbudowana z myślą o jej funkcjonalności, intuicyjny interfejs i przejrzyste menu to podstawa. Szybkość znalezienia danych ułatwi wyodrębnienie najważniejszych informacji w osobnych zakładkach, takich jak np. O firmie, Oferta, Galeria, Kontakt, Cennik. Start funkcjonowania firmy w Internecie ułatwią dogodne promocje, jak np. Strony WWW oferowane w modelu abonamentowym w serwisie nazwa.pl.
Warto pamiętać o metodzie „trzech kliknięć”, zgodnie z tą zasadą użytkownik powinien dostać się do każdego elementu na stronie, wykonując nie więcej niż trzy kliknięcia myszą. Nie należy także zapomnieć o wkomponowaniu w treść strony zdjęć, tabel lub innych grafik. Witryna internetowa nie powinna być jednak przeładowana, zniechęca to do jej odwiedzenia i spowalnia czas ładowania. Przy wyborze warto postawić na sprawdzonego usługodawcę, który oferuje hosting o wysokich parametrach powierzchni dyskowej, transferu oraz zapewnia bezpieczeństwo danych jak np. serwis nazwa.pl. Jednak nawet najlepsza strona nie będzie dobrym narzędziem promocji jeżeli będzie zawierać nieaktualne treści. Systematyczna aktualizacja to podstawa.
Pracę z własną stroną WWW ułatwi systemu zarządzania treścią tzw. CMS. Umożliwia on samodzielne modyfikowanie zawartości witryny, również tym użytkownikom, którzy nie znają profesjonalnych języków programowania. Narzędzie takie jak np. Active.CMS w serwisie nazwa.pl są udostępniane za darmo wraz z usługą Strony WWW. Intuicyjna obsługa i polska wersja językowa zapewniają łatwe i szybkie aktualizowanie treści witryny internetowej w trybie podobnym do popularnych edytorów tekstowych.
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|