Bogata sieć kontaktów może pomóc w zdobyciu lepszej pracy czy dodatkowych klientów. Nie marnuj żadnej okazji poszerzania swego grona znajomych.
Na konferencjach warto bywać z powodu kuluarów. Spotkania branżowe pozwalają poznać szereg osób i zaistnieć w świadomości potencjalnych partnerów biznesowych. Luźna atmosfera sprzyja nawiązaniu nieformalnych kontaktów - tematem rozmowy może stać się przedstawiona właśnie prezentacja, ale też dania serwowane w przerwie na lunch. Niemal każdy temat jest dobry, by nawiązać obiecujący kontakt.
Trudno budować swój wizerunek, nie będąc aktywnym w sieci. Udzielanie się na forach czy grupach dyskusyjnych związanych z Twoją specjalnością przełoży się na większą grupę znajomych. To nie tylko większa grupa znajomych - to także tworzenie marki. Użytkownicy i czytelnicy forum wrócą do autorów wartościowych przemyśleń, jeśli będą szukali danych kompetencji.
Jeśli regularnie zapoznajesz się z materiałami branżowymi (blogami, książkami czy gazetami), nie bój się bezpośredniego kontaktu z ich autorami. Napisz o swoich wrażeniach. Po drugiej stronie siedzą zwykli ludzie, którzy w przyszłości mogą dołączyć do Twojej sieci znajomych.
Jeśli chcesz, by to do ciebie pisali ludzie z branży, stwórz własnego bloga, gdzie dzielisz się przemyśleniami na wybrany temat. Jeśli będziesz umieszczać tam wartościowe treści i pisać o swoich rzeczywistych przemyśleniach, szybko pojawią się osoby, które same będą chciały mieć Cię w swojej sieci kontaktów.
Wiele osób tworzy firmy z ludźmi poznanymi na studiach, a przyjaźnie tam nawiązane nierzadko trwają całe życie. Jeśli masz już studia za sobą, możesz pomyśleć o studiach podyplomowych, gdzie nie zabraknie osób o podobnych zainteresowaniach - zwykle także zainteresowanych rozwojem i osiąganiem nowych celów.
Dodatkowe kursy mają gigantyczny bonus w postaci grupy nowych znajomych. W przypadku kursu językowego jesteś wręcz zmuszony do ciągłych rozmów - a to tylko ułatwi poznawanie nowych ludzi.
Mało kto przepada za rozmowami kwalifikacyjnymi. Właśnie wtedy, kiedy nie szukasz pracy, idź na taką rozmowę. Obracając się wśród osób aspirujących do interesującego Cię stanowiska, możesz łatwo pozyskać nowe kontakty.
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Zapisz się na newsletter dla startupów:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*