W biznesie nie zawsze większy oznacza lepszy. Dużym koncernom często brakuje szybkości podejmowania decyzji i elastyczności znanej ze startupów. Rynek brutalnie weryfikuje tego typu kompetencje, nagradzając tych, którzy ewoluują najszybciej.
reklama
Znany wszystkim producent Windowsa nie był pierwszą firmą, która tworzyła oprogramowanie. Koncern początkowo pracował nad interpreterem języka BASIC, a dopiero później przygotował systemem dla komputerów IBM PC. Prawdziwy sukces - pokonanie IBM - przyniósł jednak dopiero Windows.
Koncern Steve’a Jobsa zbliżył się kilkanaście lat temu do stanu upadłości, gdy tymczasem Microsoft święcił triumfy. Odbudowanie pozycji zajęło niemało czasu - w 2012 roku Apple prześcignął nawet spółkę z Redmond pod względem kapitalizacji giełdowej.
Wśród spółek, które zmieniły na zawsze rynek, wyprzedzając branżowych liderów, nie może zabraknąć również koncernu Google. Wyszukiwarkowy gigant zauważył, że usługa Yahoo nie jest zbyt przejrzysta i oprócz dopasowanych wyników wyszukiwania zaoferować trzeba również minimalizm i prostotę.
Facebook sporo zawdzięcza prostocie i unifikacji interfejsu. Nie można było tego powiedzieć o konkurencyjnym serwisie społecznościowym MySpace. Wydawał się nie do pokonania, ale dawał użytkownikom zbyt wiele swobody. Profile wyglądające jak choinki ostatecznie nie miały szans w starciu z ascetycznym Facebookiem.
Firma założona przez Larry’ego Ellisona została rynkową potęgą, ponieważ dostrzegła niszę przegapioną przez IBM, który swego czasu rozwijał identyczne pomysły związane z bazami danych i nie wykorzystał dostatecznie ich potencjału. Dziś to technologie Oracle’a umożliwiają działanie większości stron internetowych, transakcji bankowych czy połączeń telefonicznych.
Koreański potentat technologiczny przed rokiem 2007 odnotowywał raczej przeciętną sprzedaż telefonów. Koncern nie przegapił jednak rozkwitu rynku smartfonów i błyskawicznie opanował nowy segment urządzeń, przeciągając na swoją stronę klientów dotychczasowych liderów (Apple’a, HTC czy Nokii).
Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!
Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl
Zapisz się na newsletter dla startupów:
Aktualności
|
Porady
|
Gościnnie
|
Katalog
Bukmacherzy
|
Sprawdź auto
|
Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy
Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.
*
|
|
|
|
|
|