Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

5 pytań, które zada Ci inwestor

16-09-2014, 09:29

Udając się do inwestora, trzeba się dobrze przygotować. Poza szczegółowymi informacjami na temat biznesu, przygotuj się na tzw. trudne pytania, które w tej czy innej formie bez wątpienia padną.

robot sprzątający

reklama


Dlaczego klienci mają to kupić?

To pytanie nie tylko dobrze zadać sobie samemu, ale przede wszystkim grupie docelowej klientów i to wielokrotnie. Bowiem Twój produkt lub usługa powinien odpowiadać na ich zapotrzebowanie, inaczej nie masz zbyt wielkich szans, że to kupią. To, co wyjątkowego widzisz w swoim produkcie, ma bezpośrednie przełożenie na jego wartość, ale tylko w Twoich oczach. Klient może Twój produkt postrzegać zupełnie inaczej. Gdy inwestor zapyta o tego typu szczegóły, błyskawicznie pozna Twoje umiejętności marketingowe, a także sprawdzi, czy potrafisz realnie ocenić wartość rozwijanych projektów.

Ile na tym zarobię w 4 lata, a najlepiej w 2?

Wśród przedsiębiorców często pokutuje przekonanie, że inwestor jest „dobrym duchem”, który w potrzebie będzie służył radą i wsparciem finansowym. Rzeczywistość jest prosta - mowa o inwestorze. On inwestuje - czyli chce na projekcie zarobić.

Pytanie, jak duży będzie zwrot z inwestycji w kolejnych latach, to podstawowa niewiadoma, którą będzie próbował odkryć inwestor. Dobrze wcześniej przygotować się do zaprezentowania przekonującej odpowiedzi, umotywowanej rzetelną porcją informacji.

Czy zaangażujesz w ten projekt własne środki, rzucisz dla niego obecną pracę i zostaniesz pracoholikiem?

Pierwsza rozmowa to także pytania podchwytliwe. Wydaje się, że pełne zaangażowanie w nowy projekt jest dobrym sygnałem...

Dla inwestora znacznie lepiej wygląda biznes, w który pomysłodawca sam już zainwestował. Jeśli chcesz wsparcia finansowego, a w ofercie masz pomysł i deklarowane zaangażowanie - przydadzą się dodatkowe atuty (np. udane projekty w przeszłości).

Jaka jest Twoja konkurencja i w czym jesteś od niej lepszy?

Jeśli na rynku działają już konkurencyjne produkty (a na pewno zdajesz sobie sprawę, że w obecnej chwili już nie istnieją niezagospodarowane nisze), inwestor będzie chciał znać atuty firmy, które pozwolą jej odnieść większe sukcesy. Nikt nie chciałby przecież wspierać firmy, która jest 10. serwisem społecznościowym, niemającym większych szans na rynku. W tym przypadku również trzeba „odrobić pracę domową” i uzbroić się w szczegółowe i konkretne dane na temat otoczenia rynkowego i mocnych stron firmy.

Na co wydasz pieniądze, które w Ciebie zainwestuję i dlaczego te wydatki przyniosą zwrot?

Na koniec warto na chwilę wczuć się w rolę inwestora. Przyglądając się nowemu projektowi, myśli on przede wszystkim o tym, jak wydane zostaną jego pieniądze i czy faktycznie przełożą się na lepsze funkcjonowanie firmy. Jeśli wskażesz konkretne sektory, których dofinansowanie mogłoby przynieść szybki wzrost oraz przekonująco uzasadnisz swój wybór, inwestor spojrzy na firmę bardziej przychylnym okiem.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *