Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

4 sposoby na znalezienie wspólnika-marketingowca

30-06-2014, 08:15

Nawet najlepsi programiści czasem nie radzą sobie z podstawowymi zagadnieniami z innych branż. Istotnym członkiem zespołów rozwijających wiele startupów, poza twórcami kodu, jest więc zwykle także osoba odpowiedzialna za marketing. Jak ją znaleźć?

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Pojedź na startupowe wydarzenie 

Jednym z najprostszych sposobów na znalezienie współpracownika znającego się dobrze na marketingu jest po prostu odwiedzenie któregoś ze spotkań dla startupowców. Na wydarzeniach tego typu, jak Startup Weekend, Startup Sprint czy wszelkiego rodzaju hackathony, spotykają się ludzie z bardzo różnymi umiejętnościami, zwykle poszukujący nowych wyzwań.

Dzięki temu, że zwykle na imprezach dla startupowców spędzić można ze sobą więcej czasu, problemem nie powinno być również dokładniejsze zbadanie umiejętności potencjalnego wspólnika. Jeśli wizje dwóch osób się pokrywają, bez wątpienia szczegóły techniczne można już omówić na kolejnych spotkaniach.

Zapytaj w agencjach reklamowych 

Ludzi zajmujących się marketingiem znaleźć można również oczywiście bez problemu w agencjach reklamowych. Warto ustalić, ile firm tego typu znajduje się w pobliżu i w miarę możliwości wybrać się do kilku z nich. Być może akurat w danym momencie liczba zleceń w agencji nie będzie zbyt duża, co pozwoli niektórym pracownikom na podjęcie nowych wyzwań w innym biznesie.

Poszukaj w sieci

Prawdziwą kopalnią osób zajmujących się marketingiem są specjalistyczne strony internetowe. Nie trudno odszukać fora czy serwisy zrzeszające ludzi z tego typu umiejętnościami, gdzie zabrać można głos w dyskusji, ale również prześledzić portfolio potencjalnych współpracowników. Pamiętać trzeba również o serwisach społecznościowych, gdzie warto odnaleźć grupy dla marketingowców, a później już bezpośrednio odezwać się do wybranych osób.

Popytaj znajomych 

Najprostszym rozwiązaniem jest czasem po prostu zapytanie znajomych, czy nie znają osób zajmujących się marketingiem. Choć mało prawdopodobne, że szybko uda się odnaleźć w ten sposób współpracownika, może to być świetny punkt wyjścia do dalszych poszukiwań.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Zapisz się na newsletter dla startupów:







Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *