Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

4 sposoby na zbadanie rozmiaru rynku

17-05-2014, 17:57

Oceniając swój pomysł na biznes - a na pewno przed pójściem do inwestora - należy upewnić się, czy klienci mogą być zainteresowani planowanymi produktami lub usługami. Można wstępnie ocenić także wielkość rynku.

robot sprzątający

reklama


Wyciągnij wnioski z raportów

Wiele firm analitycznych (np. Gartner, PMR, ComScore) publikuje w sieci informacje dotyczące sytuacji różnych branż i zachowań klientów. Czy w ostatnim roku powiększył się rynek telefonów komórkowych? Ile czasu spędzamy średnio przed telewizorem? Raporty firm analitycznych prezentują tego typu informacje regularnie, a jeśli nie mamy ochoty zagłębiać się w szczegółowe dane, warto rzucić okiem na branżowe strony, które często opracowują takie informacje.

Naucz się czytać sprawozdania finansowe

Informacje na temat większych spółek publicznych są łatwo dostępne - sprawozdania finansowe niosą szereg informacji o kondycji konkurencji. Szczegóły dotyczące firm można też znaleźć w KRS, choć za informacje finansowe trzeba dodatkowo zapłacić.

 

Wgryź się w biznes z PizzaPortal.pl

Zgłodniałeś, pracując przy swoim startupie? Mamy dla Ciebie kod rabatowy, który upoważnia do 10% rabatu w restauracjach, gdzie można płacić online. Kliknij w KOD RABATOWY od PizzaPortal.pl, by odebrać zniżkę. Kod jest ważny do 31.05.2014 do godz. 23:59.

 

Korzystaj z Google Trends

Podobno na podstawie analizy fraz wpisywanych przez internautów w wyszukiwarkę Google można przewidzieć przyszłość. Na pewno dzięki darmowemu narzędziu Google Trends można zajrzeć w przeszłość. 

Wystarczy wpisać hasło (np. „facebook” czy „nasza klasa”), by zobaczyć, jak w przeszłości kształtowała się jego popularność.

Sprawdź na Facebooku zasięg

Sprawdzając rozmiar rynku, warto zajrzeć też na Facebooka, gdzie większość firm posiada swoje strony dostępne dla internautów. Korzystając z mechanizmu dla reklamodawców, szybko można sprawdzić, jak duże są poszczególne grupy użytkowników, oraz dowiedzieć się, ile kosztuje dotarcie do konkretnych typów osób.

 

Partnerem sekcji Startupy jest PizzaPortal.pl - startup, który powstał w 2010 roku, a od 2012 roku stał się częścią grupy Delivery Hero, holdingu ułatwiającego zamawianie jedzenia na całym świecie. Wgryź się w sukces razem z PizzaPortal.pl!

Masz problem lub pytanie dotyczące biznesu? Wyślij je na startup@di24.pl

Nie chcesz przegapić porad oraz wiadomości dla początkujących przedsiębiorców? Zapisz się na newsletter dla startupów:









Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *