Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

2 miliardy urządzeń - tablety i smartfony w tym roku pobiją rekord

26-06-2013, 01:29

Dla jakich urządzeń rynek nie okazał się równie łaskawy?

robot sprzątający

reklama


Smartfony oraz tablety sprzedają się coraz lepiej, a w 2013 roku mają pobić kolejny rekord popularności. Do sklepów mogą trafić nawet 2 miliardy takich urządzeń - informuje firma analityczna Gartner.

Foxconn

Produkcja mobilnych gadżetów w chińskim Foxconnie

Tablety rosną najszybciej

Przewidywany wzrost sprzedaży tabletów w tym roku sięgnął aż 67,9%, co przekłada się na 202 miliony sztuk. Znacznie gorzej wygląda to w przypadku smartfonów, gdzie rozwój rynku może sięgnąć tylko około 4,3%. Już teraz jednak do rąk klientów trafia tak wiele nowoczesnych smartfonów, że nawet niewielki procentowy zysk może oznaczać dostarczenie na rynek aż 1,8 miliarda smartfonów.

Sonda
Posiadasz w domu tablet?
  • Tak
  • Nie
wyniki  komentarze

Analitycy są również bardzo optymistyczni, jeśli chodzi o kolejne lata. W 2014 roku na rynek ma trafić 1,9 miliarda smartfonów, a także 275 milionów tabletów. Na razie trudno jedynie przewidzieć, które z firm zgarną dla siebie większość zysków. Czy nadal będzie to Apple i Samsung, a może na prowadzenie wysuną się inne firmy?

Niewątpliwy sukces mobilnych urządzeń to jednak również porażka gigantów zajmujących się tworzeniem standardowych "blaszaków". Rynek biurkowych komputerów PC oraz notebooków PC ma się skurczyć o 10,6% z 340 milionów w 2012 roku do 305 milionów w 2013 roku. Z każdym miesiącem, gdy mobilne gadżety zyskują coraz więcej funkcji, ze standardowymi pecetami użytkownicy mogą spędzać po prostu mniej czasu - niewątpliwie taki trend będzie się utrzymywał jeszcze przez długi czas.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca
biurowirtualnewarszawa.pl wirtualne biura w Śródmieściu Warszawy


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Gartner, BGR