2 miliardy dolarów na reklamę w grach
Wydatki na reklamę w grach komputerowych wzrosną w Stanach Zjednoczonych z 370 milionów do ponad 2 miliardów dolarów w latach 2006-2012 - przewiduje firma Parks Associates w najnowszym raporcie pt. "Electronic Gaming in the Digital Home: Game Advertising"
reklama
Z raportu przygotowanego przez Parks Associates wynika między innymi, że średni roczny wzrost wydatków na reklamę w grach (CAGR) wyniesie 33% - więcej niż w innych mediach, takich jak radio, telewizja, prasa czy internet.
Według Yuanzhe Cai z Parks Associates, odpowiednio przeprowadzona kampania reklamowa w grze komputerowej może przynieść korzyści zarówno reklamodawcom, jak i dla producentom sprzętu, witryn internetowych poświęconych grom, a nawet samym graczom.
Wydatki na tradycyjną, statyczną reklamę, w postaci billboardów lub innych przedmiotów na stałe zakodowanych w grze (np. reklamy firmy Adidas na boiskach w serii gier FIFA) wzrosną z 55 mln dolarów w 2006 roku do ponad 800 mln w roku 2012.
Znacznie szybciej przyrastać będą wydatki na reklamę dynamiczną (dynamic in-game advertising), która może być zmieniana przez agencje reklamowe w zależności od prowadzonej przez nie kampanii. W 2006 roku na taki rodzaj działalności przeznaczono 315 mln dolarów. Eksperci szacują, że w 2012 roku wydatki te wzrosną do ponad 1,2 mld dolarów.
Reklama dynamiczna oferuje unikalne zalety, takie jak aktualność, skalowalność i elastyczność - mówi Yuanzhe Cai. - Ale stanowi też wyzwanie dla przemysłu zaangażowanego w tego rodzaju działalność - musi on wypracować nowe standardy działania i finansowania takich usług - dodaje.
Szczegóły w raporcie: Electronic Gaming in the Digital Home: Game Advertising