Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

10 zł - tyle powinien kosztować album online

12-05-2009, 10:10

Ponad 3/4 internautów słucha muzyki w sieci i najczęściej służą im do tego serwisy społecznościowe. Pomimo to popularne jest przechowywanie muzyki na nośnikach CD. Większość internautów przyznaje, że za cały album w wersji cyfrowej zapłaciłoby 5-10 zł - wynika z ankiety Dziennika Internautów i Kolporter.pl.

W ankiecie dotyczącej muzyki online udział wzięło 1539 dorosłych respondentów. Większość z nich stanowiły osoby w wieku 19-25 lat.

Okazało się, że 78% ankietowanych to osoby, które słuchają muzyki głównie w internecie. Drugie pod względem popularności są muzyczne programy radiowe i telewizyjne, które wskazało 56% ankietowanych. 41% internautów pozyskuje muzykę od znajomych, a co trzeci kupuje ją w sklepie tradycyjnym.

Warto podkreślić, że internauci są zainteresowani słuchaniem muzyki bez konieczności jej posiadania. 76% badanych deklaruje, że wystarcza im słuchanie muzyki online, bez konieczności zapisywania plików. Jeśli internauta jest zainteresowany posiadaniem na własność pliku muzycznego, to ściąga go z legalnych darmowych serwisów typu mp3.com.pl (43%). 37% respondentów deklaruje zakup pełnych albumów w sklepach internetowych.

Zdecydowaną przewagę zyskały serwisy, w których występuje aspekt społecznościowy, takie jak Last FM czy YouTube. Tego typu usługi do słuchania muzyki wykorzystuje 71% ankietowanych. Tradycyjnych stacji radiowych nadających w internecie słucha 58% ankietowanych, a stacji stricte internetowych 46%.

Wśród wspomnianych serwisów społecznościowych wygrywa YouTube, wykorzystywany do słuchania muzyki przez 63% ankietowanych. Na kolejnych miejscach są: LastFM (36%), MySpace (16%) i rodzima Wrzuta (26%).

Pomimo to CD trzyma się świetnie. Zdecydowana większość badanych (63%) posiada utwory zarówno na płycie CD, jak i w postaci plików mp3. Pojedyncze osoby preferują także formaty flac, ogg, wav. Płyty pozostają popularne, gdyż internauci słuchają muzyki na różnych urządzeniach, które często obsługują zamiennie CD lub mp3.

Całe albumy na płytach CD to wciąż najczęściej preferowany sposób nabywania muzyki. Takiej odpowiedzi udzieliło 54% badanych. Kupno całych albumów w internecie w postaci plików mp3 deklaruje tylko co piąty respondent. Jeśli już kupujemy muzyczne pliki mp3, to częściej nabywamy pojedyncze utwory.

W ankiecie spytano również o to, jaką cenę za muzykę internauci są w stanie zapłacić. Cały album w postaci plików mp3 do pobrania powinien według nich kosztować 5-10 PLN (30%) lub 10-20 PLN (32%).

Kupno płyty z mp3 za więcej niż 30 PLN deklaruje mniej niż 5% użytkowników. Za album na płycie CD 32% ankietowanych jest w stanie zapłacić trochę więcej (20-30 PLN). 23% ankietowanych jest skłonna zapłacić za kupno albumu nawet do 50 PLN.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: DI24.pl



Ostatnie artykuły:


fot. Samsung



fot. HONOR