Toruński bank wdraża blockchain w systemie obsługi klientów

21-03-2019, 20:20

Bank Spółdzielczy w Toruniu wdraża system cyfrowej obsługi klientów oparty o technologię blockchain. To pierwszy lokalny bank w Polsce, który podjął decyzję o wykorzystaniu takiej technologii.

Dzięki innowacyjnym narzędziom informatycznym opartym o blockchain ograniczone zostanie wykorzystanie dokumentacji papierowej. Klienci będą obsługiwani zdalnie w szerokim zakresie usług oraz będą podpisywali dokumenty poprzez kody SMS. Rozwiązanie umożliwia digitalizację dokumentów z biometrycznym podpisem i ich archiwizację. Zarówno klient, jak i Bank będą mieli w każdej chwili dostęp do elektronicznej dokumentacji, bez konieczności szukania wydruków w szafach i segregatorach, bez zbędnych pieczątek i parafek.

Narzędzie do archiwizacji i indeksowania elektronicznych dokumentów zintegrowane jest z usługą trwałego nośnika, automatycznie utrwalającą dokumenty w sieci blockchain. Dokumenty nie wychodzą poza środowisko klienta. Zapewniony jest przy tym mechanizm realizujący prawo do zapomnienia wynikający z ustawy RODO. 

Rozwiązanie wdrażane przez bank zbudowano na potwierdzonym, otwartym kodzie silnika blockchain. Jest to przy tym zamknięty i prywatny blockchain oparty o zdefiniowanych uczestników i zlokalizowane w Polsce węzły komputerowe – m.in. Atende oraz data center Exea w Toruniu. Dzięki tym cechom rozwiązanie spełnia wymogi UOKiK w zakresie komunikacji z klientami, umożliwiając dostarczanie dokumentów do odbiorców końcowych w formie elektronicznej.

Źródło: Atende


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy