Nie od dziś wiadomo, że dzięki internetowi nawet nastolatki mogą zostać milionerami – wystarczy dobry pomysł i sprawna realizacja. Niestety, praktycy zaproszeni na E-biznes Festiwal obalili ten mit, twierdząc, że rzeczywistość jest mniej różowa.
Bartłomiej Rak (Someday Interactive, Emineo) jako trzy najważniejsze elementy wymienił sprzedaż, sprzedaż i sprzedaż. Bez sprzedaży zysków nie będzie. Przyda się również umiejętność zarządzania, sprawne kontrolowanie i planowanie finansów, dobry zespół i wsparcie ze strony bliskich. Nadal jednak nie uda się bez pełnego zaangażowania i entuzjazmu ze strony pomysłodawcy – przekonywał Marcin Bielówka, prezes Funduszu Zalążkowego Krakowskiego Funduszu Technologicznego: W 70% o powodzeniu pomysłu decyduje osoba, KTO będzie pomysł realizował. Dlatego trudno dobre i oryginalne pomysły ukraść czy podrobić.
Również tradycyjne przedsiębiorstwa odczuwają zmiany, jakie wymusza nowe medium w kontakcie z odbiorcami. Dotychczasowe formy reklamy tracą skuteczność, podstawą komunikacji staje się dialog, wymiana opinii, interakcja. W niecodzienny sposób odpowiedziała na te zmiany firma Berrylife, która na E-biznes Festiwalu zaprezentowała interaktywne formy reklamy… w „realu”. Interaktywna ściana i podłoga oraz gigantyczne dotykowe ekrany przykuwają wzrok, zatrzymują przechodniów, zachęcają do kontaktu i zabawy. Na liczby potwierdzające skuteczność tego typu reklamy musimy poczekać, jednak reakcje odbiorców mówią same za siebie.
E-biznes Festiwal odbył się w dniach 9-11 maja 2011. W ramach festiwalu zrealizowano 34 szkolenia tematyczne (ponad 4000 miejsc szkoleniowych), w których wzięło udział ponad 1000 osób. Na stronie www.efestiwal.net zamieszczone zostaną prezentacje z wykładów i warsztatów udostępnione przez prelegentów – sprawdź koniecznie.