Tesco wypuszcza tablet Hudl z własnymi e-usługami. Dla lojalnych klientów będzie tańszy

23-09-2013, 15:01

Sieć hipermarketów Tesco udostępni własny tablet. To kolejny dowód na to, że urządzenia przenośne stają się równie wszędobylską technologią, jak miksery czy tostery.

Tani toster w markecie sprzedawany pod marką tego marketu raczej nikogo nie dziwi. Nieco bardziej zaskakująca jest wiadomość o tym, że brytyjska sieć Tesco ma zamiar wydać swój własny tablet. Czas jednak oswoić się z takimi nowinami.

Hudl - tablet od Tesco

Pierwszy tablet od Tesco to 7-calowe urządzenie o nazwie Hudl. Po 30 września pojawi się w 1000 sklepów oraz w sprzedaży online, początkowo w Wielkiej Brytanii. Cechy techniczne:

  • ekran 7” 1440x900;
  • system Android Jellybean 4.2.2;
  • 16 GB pamięci z możliwością rozszerzenia do 48 GB z karami microSD;
  • czterordzeniowy procesor 1,5 GHZ;
  • 9 godzin żywotności baterii (wg producenta);
  • port Micro-HDMI, Bluetooth 4.0, GPS, Wi-FI;
  • cztery kolory - biały, niebieski, czerwony, fioletowy.

zdjęcie

Oczywiście Tesco może zachęcać do nabycia tego tabletu poprzez związanie go ze swoją ofertą i tak właśnie ma się stać.

Tańszy dla lojalnych klientów

W Wielkiej Brytanii urządzenie ma kosztować 119 funtów, a więc około 190 dolarów. Tesco zapowiada jednak, że klienci korzystający z programu Clubcard będą mogli kupić tablet nawet w cenie poniżej 100 funtów (160 dolarów).

Ponadto tablet będzie oferował e-usługi dla klientów Tesco, m.in. aplikacje do zakupów, ale także aplikacje pozwalające na dostęp do programów TV dla klientów korzystających z programu Clubcard. Łatwo sobie wyobrazić, że po sprzedaniu pewnej liczby tabletów Tesco może wprowadzać kolejne e-usługi.

Ponadto Tesco zapowiada, że Hudl będzie urządzeniem rodzinnym i po pierwszym uruchomieniu użytkownik otrzyma instrukcje dotyczące m.in. ochrony rodzicielskiej.

Dziennik Internautów spytał polskich przedstawicieli Tesco o to, czy urządzenie może pojawić się w Polsce. Czekamy na odpowiedź.

Tesco chce tabletu dla mas

Tesco zauważa, że według brytyjskiego OFCOM-u aż 3/4 gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii nie dysponuje tabletem. Wydaje się więc, że jest to technologia tylko czekająca, by trafić do kolejnych domów. Przedstawiciele Tesco podkreślają, że nowe urządzenie ma być "technologią dla wielu, nie dla kilku".

Sonda
Kupiłbyś tablet od Tesco?
  • tak
  • raczej tak
  • raczej nie
  • nie
wyniki  komentarze

Hudl pokazuje, jak szybko rozwija się rynek tabletów. iPad firmy Apple był zaprezentowany w roku 2010. Mamy drugą połowę roku 2013 i sieć supermarketów zapowiada wprowadzenie na rynek "tabletu dla mas". Są powody, by myśleć, że to może być całkiem udane przedsięwzięcie.

Oczywiście wiele osób będzie się śmiać z tabletu Hudl, ale dla wielu innych może to być ten pierwszy tablet zachęcający do zakupu czegoś lepszego. Jeśli technologia ma być popularna, musi być dostępna w tym najbardziej przyziemnym znaczeniu.

Aktualizacja

Jakub Jaremko z biura prasowego Tesco poinformował nas, że w chwili obecnej nie mam informacji o planach sprzedaży tych tabletów na rynku polskim. Jeśli informacje na ten temat się pojawią, mamy być poinformowani.

Czytaj także: Sprzedaj nam iPada i kup sobie Surface - proponuje Microsoft


Następny artykuł » zamknij

Ransomware coraz groźniejsze

Źródło: Tesco PLC
  
znajdź w serwisie


RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy