Świadczenia 500+ i 300+. Co warto wiedzieć o wniosku składanym przez bankowość elektroniczną

21-07-2019, 10:42

Wnioski w programie Dobry Start (300+) oraz Rodzina 500+ (500+) chętnie wysyłamy przez bankowość elektroniczną. Ten wygodny sposób składania wniosków powoduje jednak czasem nieporozumienia.

Jeśli jest to Twój drugi wniosek o świadczenie 500+ lub 300+,  może Cię zaskoczyć, że w systemie bankowości elektronicznej trzeba od nowa wypełniać rubryki z danymi dzieci.

Wynika to z tego, że banki nie przechowują wniosków o te świadczenia - są tylko pośrednikami i usuwają wszelkie wprowadzone przez Ciebie dane ze swoich serwerów.

Nie ma więc możliwości zapamiętania swojego adresu zamieszkania, danych dzieci czy wyboru urzędu, by z nich skorzystać przy kolejnym składaniu wniosku. 

Wnioski o świadczenia 500+ i 300+ (także te złożone przez bankowość elektroniczną) trafiają do systemu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (MRPiPS). To właśnie MRPiPS jest administratorem danych.

 

Bank jest tylko pośrednikiem

 

Z tego powodu:

  • Bank nie sprawdza ani nie weryfikuje wniosku.
  • Bank nie przechowuje wniosku. W bankowej zakładce z wnioskami znajdziesz tylko potwierdzenie złożenia go. Zaraz po złożeniu bank przesyła wniosek do ministerialnego serwisu Empatia i usuwa go ze swoich serwerów.
  • Jeśli chcesz pobrać wniosek w formie .pdf i zapisać go na swoim komputerze, możesz to zrobić tylko raz, zaraz po złożeniu wniosku, w tej samej sesji.

Potwierdzenie złożenia wniosku

W banku znajdziesz potwierdzenie złożenia wniosku. To jednak tylko dowód złożenia go przez bank. Moc urzędową  ma dopiero UPO (Urzędowe Potwierdzenie Odbioru).

UPO automatycznie otrzymasz na podany podczas składania wniosku adres e-mail z adresu upo@mrpips.gov.pl. Znajdziesz je w załącznikach do maila. Dlatego tak ważne jest prawidłowe podanie adresu e-mail podczas składania wniosku.

Tylko online

Taka wątpliwość też się czasem pojawia. Wniosek za pośrednictwem banku złożysz tylko przez bankowość elektroniczną. Nie można złożyć wniosku w oddziale czy agencji banku ani przez infolinię.

Co z moim wnioskiem?

Bank nie wie, co się dzieje z Twoim wnioskiem, kiedy już trafi do urzędu. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub pytania dotyczące Twojego wniosku, należy kontaktować się z urzędem wskazanym podczas wypełniania wniosku.


  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Listopad 2019»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930