Sezon 2013/2014 to dla EastCampa nie tylko czas bicia rekordów liczby uczestników

...ale także serii prezentacji nie tyle startupów, co prężnie działających e-biznesów. Natomiast niezmienna pozostały formuła, idea i cel kolejnych spotkań. Przyciągają one duże grono osób zainteresowanych biznesem internetowym, który tutaj można poznać nie tylko od tej dobrze wyglądającej, dopracowanej PR-owo strony, ale przede wszystkim od środka, który okazuje się nie zawsze kolorowy, a przeważnie zmagający się z typowymi problemami przedsiębiorczości spotykanymi w każdej innej branży.

EastCamp Białystok, październik 2013 - Michał Blak, click apps: Aplikacje dla ludu. Fot. packshotstudio.com.pl
EastCamp Białystok, październik 2013 - Michał Blak, click apps: Aplikacje dla ludu. Fot. packshotstudio.com.pl

Ostatni sezon był udany również pod względem organizacyjnym - kontynuujemy współpracę z Wyższą Szkołą Ekonomiczną w Białymstoku, która gości nas na swej auli już kolejny rok.

Trudno też wyobrazić sobie EastCamp bez Grupy Biznes Polska i Wojtka Wróblewskiego, których wsparcie pozwala na wzbogacenie networkingu o kilkadziesiąt kartonów pizzy szybko rozchodzącej się w kuluarach pośród dyskusji uczestników.

Czy widzimy efekty tego, co robimy już tyle czasu? Tak!

Najbardziej namacalnymi są kolejne projekty internetowe, które powstają w zespołach tworzonych przez uczestników tego barcampu. Regularność i stała, luźna formuła networkingu to już nie tylko okazja do typowej wymiany wizytówek, ale tworzenia relacji z innymi członkami tego środowiska - relacji nie tylko biznesowych, ale także czysto przyjacielskich.

EastCamp Białystok, listopad 2013 - Wojciech i Marlena Wróblewscy, Makoweczki.pl: Więc, myślisz że możesz zostać blogerem? Fot. packshotstudio.com.pl
EastCamp Białystok, listopad 2013 - Wojciech i Marlena Wróblewscy, Makoweczki.pl: Więc, myślisz że możesz zostać blogerem? Fot. packshotstudio.com.pl

Nasza obecność wpływa też na wizerunek Białegostoku, który stał się siedzibą oddziału Socializer S.A. (obecnie Isobar Poland), ale też dwóch funduszy zainteresowanych inwestycjami w przedsięwzięcia z rynku lokalnego.

Tu szczególnie blisko związani jesteśmy z inkubatorem technologicznym XevinLab, któremu powstaniu kibicowaliśmy i dorzuciliśmy swoje 3 grosze. Obecnie należy on do grona naszych wiernych sponsorów. Jest to dla nas szczególny powód do dumy - tego typu przedsięwzięcia mocno stymulują tutejszą przedsiębiorczość.

Kontrowersje i "mięsko"

Uczucie spełnienia z pewnością daje widok auli zapełnionej ponad 200 osobami w ciszy - czasem z pozytywnym uśmiechem, ale i zdziwieniem - wysłuchujących historii i pomysłu na biznes opowiadanego przez Grzegorza Ostrowskiego z Mniammniam.pl.

Dyskusja ciągnęła się jeszcze kilka dni po EastCampie. Powód? Szczerość i prawda o rynku, która często bywa może nie tyle wiedzą tajemną, ale niezbyt głośno wygłaszaną.

EastCamp Białystok, styczeń 2014 - Grzegorz Ostrowski, MniamMniam.pl: Dlaczego klienci do nas wracają i znów kupują? I tak bez końca... Fot. packshotstudio.com.pl
EastCamp Białystok, styczeń 2014 - Grzegorz Ostrowski, MniamMniam.pl: Dlaczego klienci do nas wracają i znów kupują? I tak bez końca... Fot. packshotstudio.com.pl

Skrajne uczucia budziło zaś wystąpienie Marleny Wróblewskiej, blogerki prowadzącej Makoweczki.pl. Wnioski są proste - nie każdy może zostać blogerem odnoszącym sukcesy. Niezbędne są do tego upór, dużo pasji, zaangażowanie, ale też silny charakter, konsekwencja i pomysł na siebie. W praktyce blog wymaga od Ciebie tyle samo (albo i więcej), jak każdy inny biznes.

W sezonie 2013/2014 wystąpili między innymi: Michał Blak (Click Apps), Kamil Brożek (KodyRabatowe.pl), Zosia Kozalska z Fundacji Polak 2.0, Przemek Kuśmierek (Migam.pl), Marek Górecki (Divante), Artur Kurasiński (Fokus), Krystian Gontarek (Kidgifter.pl), Sławek Rajch i Mariusz Wesołowski (Raben Group).

EastCamp Białystok, marzec 2014. Fot. Paweł Tadejko
EastCamp Białystok, marzec 2014. Fot. Paweł Tadejko

Co dalej?

Przez listy obecności EastCampa przewinęło się już 2000 nazwisk, każde ze spotkań to kolejne nowe twarze, ale też spora garstka stałych bywalców. Okres letni nie będzie spoczywaniem na laurach, lecz czasem intensywnej pracy nad kolejnymi spotkaniami, które odbędą się jesienią. Przygotowujemy się również do większego wydarzenia skierowanego do całej wschodniej części Polski.

To barcamp i każdy organizator tego typu wydarzenia wie, że właściwie wszystko może się zdarzyć, ale jedno jest pewne... u nas zawsze jest wesoło :)

Organizatorzy:
Kamila Kiersznowska, Grzegorz Kiersznowski, Piotr Kiełcz


Tematy pokrewne:  

tag spotkaniatag patronat DItag EastCamptag Białystok
  
znajdź w serwisie

RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Styczeń 2020»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031