Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

SAPIR: Nowe podejście do wyszukiwania treści od IBM (wideo)

16-09-2009, 16:34

Kolor, kształt czy dźwięki, a nie słowa kluczowe mają odgrywać główną rolę w nowym silniku wyszukiwawczym firmy IBM. Prace nad SAPIR, nową wyszukiwarką zawartości audio-wideo, już trwają.

Wyszukiwarka IBM prezentuje zupełnie inne podejście do standardowego wyszukiwania po słowach kluczowych i skupia się na cechach fizycznych obiektów, takich jak kolor, kształt czy dźwięki.

SAPIR to w zamierzeniach twórców wyszukiwarka mająca na celu znajdowanie treści audio-wideo na podstawie zadanego przykładu. Oznacza to, że podając jako treść zapytania zdjęcie, fragment utworu bądź filmu, otrzymamy informacje na ich temat.

Jak informują twórcy, wyszukiwarka ma zostać oparta o architekturę P2P, co ułatwi i przyspieszy znajdowanie potrzebnych informacji. Ich celem jest stworzenie sieci, w której użytkownicy będą się dzielić między sobą zawartością w formatach audio-wideo. Wykorzystanie P2P oznacza wyeliminowanie jednego centralnego punktu, który może przyczynić się do błędu.

Jak na razie, wyszukiwarka SAPIR znajduje się we wczesnym stadium rozwoju i oferuje jedynie wyszukiwanie podobnych zdjęć znalezionych w serwisie Flickr. Przykładowe użycie SAPIR można zobaczyć na poniższym wideo:


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *