Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

W Australii zaprezentowano technologię, dzięki której zmienić się może charakter rozmów telefonicznych. Jednak aby technologia holograficzna stała się bardziej dostępne potrzebne są dalsze inwestycje.

Po wideo-rozmowach prowadzonych z użyciem telefonów komórkowych przyszedł czas na to, by rozmówcy "fizycznie" znaleźli się w tym samym miejscu, mimo dzielącego ich faktycznego dystansu. Telstra, największy operator telefonii stacjonarnej i komórkowej w Australii, zaprezentował technologię pozwalającą na wyświetlanie holograficznego obrazu rozmówcy o naturalnych wymiarach.

Pokaz przeprowadzony podczas konferencji prasowej w Adelajdzie trwał około 15 minut. Brał w niej udział, znajdujący się w rzeczywistości w oddalonym o kilkaset kilometrów Melbourne, jeden z szefów Telstry odpowiedzialny za technologię - Hugh Bradlow. W tym czasie przedstawił on zebranym osobom założenia nowej technologii.

Holograficzny obraz
fot. - Holograficzny obraz
W dużej mierze było to możliwe dzięki bardzo wysokiej przepustowości sieci Telstry, która pozwala na przesyłanie bardzo dużych plików. - To, co kiedyś oglądaliśmy tylko w filmach science-fiction, stało się rzeczywistością - powiedział David Thodey, jeden z szefów Telstry.

Aby transmisja holograficznego obrazu była możliwa to, oprócz sieci o wysokiej przepustowości, potrzebne są także kamera wideo o wysokiej rozdzielczości, a także nowoczesny projektor, który będzie w stanie prezentować dynamiczne obrazy trójwymiarowe. Jako, że sieci mają coraz więcej możliwości, dzięki stosowaniu coraz bardziej zaawansowanych technologii, niedługo możliwe będzie używanie tej technologii w skali masowej.

Operator zamierza w ciągu najbliższych kilku lat udostępnić tę usługę dla klientów biznesowych, w dalszej przyszłości także dla zwykłych klientów.


Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: Telstra