RODO i polityka czystego biurka

06-04-2018, 21:04

Zgodnie z RODO przetwarzanie danych należy zorganizować w sposób służący społeczeństwu oraz zapewniający bezpieczeństwo ludziom. Sprawa dotyczy także biznesu, a szczególnym przypadkiem jest dział personalny, mający dostęp do danych osobowych wszystkich pracowników.

Dobre praktyki RODO w dziale personalnym po 25 maja br. obejmą sferę formalną, technologiczną (IT) i praktyczną. Te odnoszące się do przestrzeni dotyczą fizycznych dokumentów i informacji: od odpowiednich zamków w drzwiach do archiwum papierowego czy biura aż do haseł, którymi zabezpieczamy komputery i porządnej niszczarki dokumentów przy biurku (kosz na śmieci nie zniszczy danych na umowie). A ponieważ działy personalne, w tym kadrowo-płacowe są zawsze miejscem, gdzie przetwarzane są najważniejsze dane pracowników, warto już dziś zacząć zmieniać zwyczaje lub udoskonalić je pod kątem RODO. 

Skupieni na informatyzacji i dostosowaniu systemów IT wspierających biznes do nowych przepisów pamiętajmy o przestrzeni, w której pracujemy. Najprościej ujmując, sprawmy sobie „czyste” biurko. Sprawdzajmy, czy blokujemy komputer wychodząc z pokoju, czy zostawiamy dokumenty na biurku kończąc pracę i czy ktoś prócz nas zna hasło do komputera. Należy zwrócić również uwagę na to, kto widzi nasze monitory.

Autor: Cezary Karolczyk, Sage Business Expert HR & Payroll


Źródło: materiał nadesłany do redakcji
  
znajdź w serwisie



RSS - Wywiad
Wywiad  
RSS - Interwencje
RSS - Porady
Porady  
RSS - Listy
Listy  
« Grudzień 2018»
PoWtŚrCzwPtSbNd
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Reklama:

pożyczki

Jak czytać DI?
Newsletter

Podaj teraz tylko e-mail!



RSS
Copyright © 1998-2018 by Dziennik Internautów Sp. z o.o. (GRUPA INFOR PL) Wszelkie prawa zastrzeżone.