Apple Facebook Google Microsoft badania bezpieczeństwo patronat DI prawa autorskie serwisy społecznościowe smartfony

Sieć przychodzi z odsieczą osobom znudzonym życiem w rzeczywistości. Wystarczy odpowiedni adres strony i kilkanaście dolarów, a otworzą się ogromne możliwości urozmaicenia szarej egzystencji.

BBC publikuje wyniki badań nad internetowymi grami typu Multiplayer, w których udział może brać nawet kilka milionów osób jednocześnie. Sporządzony raport przewiduje świetlaną przyszłość przed tym stosunkowo nowym rodzajem rozrywki - zarówno dla graczy, jak i producentów gier.

Rynek gier internetowych wart jest obecnie około 1 miliarda dolarów, a do 2011 roku ma wzrosnąć o 50%! To jednak niewiele w porównaniu z usługą video na życzenie, która w tym czasie ma przynosić przeszło 11 miliardów dolarów przychodów. W przypadku gier głównym źródłem dochodów (ok. 87%) pozostaje abonament. Trzeba jednak zaznaczyć, że coraz większa część pieniędzy pochodzi z reklam. Wystarczy wspomnieć tylko grę Second Life, gdzie obecne są najważniejsze marki świata.

Największym wirtualnym światem jest World of Warcraft, mający około 3 milionów użytkowników. W dużej mierze sukces tej gry spowodował, że kolejne, głównie w Europie, powstawały niczym grzyby po deszczu.

Aspekt finansowy to jednak tylko jedna strona medalu. Nie bez znaczenia może być wpływ gier typu Second Life na prawdziwe życie. Budując swój mały świat, uczestnicząc w sztucznych interakcjach, tworząc własne "ja", z jednej strony ćwiczymy swoją kreatywność, a z drugiej jednak może prowadzić to do społecznego wyobcowania. Nie od dziś wiadomo bowiem, że utrzymywanie wirtualnych kontaktów społecznych jest znacznie łatwiejsze, niż rzeczywistych. Będąc kimś innym, nie musimy obawiać się zidentyfikowania czy odrzucenia z jakiegokolwiek powodu. Ta łatwość może stanowić problem w prawdziwym życiu.

Autorzy raportu wskazują także, że coraz więcej firm z branży medialnej będzie chciało zaistnieć na wirtualnym rynku rozrywki. Sukces obecnych produktów dobrze wróży bowiem przyszłym zyskom. Ale czy posłuży także wszystkim użytkownikom, których w ciągu najbliższych 4 lat ma przybyć przynajmniej 10 milionów?

Aktualności | Porady | Gościnnie | Katalog
Bukmacherzy | Sprawdź auto | Praca


Artykuł może w treści zawierać linki partnerów biznesowych
i afiliacyjne, dzięki którym serwis dostarcza darmowe treści.

              *              

Źródło: BBC